۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

بلژیک بندر ترکیبی تشکیل می‌دهد

بندر آنتورب و زیبراگ بلژیک قصد دارند با ادغام و یکپارچه سازی فعالیت‌ها به منظور پرهیز از موازی‌کاری به تشکیل بندر ترکیبی دست بزنند تا در برابر چالش‌های آینده مقاوم باشند.
کد خبر: ۸۹۱۲۴
بلژیک بندر ترکیبی تشکیل می‌دهد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، موضوع ادغام دو بندر آنتورب و زیبراگ تا کنون چند بار مطرح شده است، اما با مخالفت برخی از مقامات این کشور مواجه شده که در حال حاضر بحث آن به صورت جدی پیگیری می‌شود.

"آنیک دی ریدر" رئیس هیئت مدیره ادارۀ بندر آنتورپ در این زمینه گفت: ادغام عملیات یکپارچه سازی دو بندر ما را قادر می‌سازد تا محکم‌تر به منظور دستیابی به سمت اقتصاد دریایی بدون کربن پیش رویم و تلاش‌های خود را در زمینه دیجیتالی شدن زنجیرۀ تامین ادامه دهیم.

وی افزود: پس از بررسی و مطالعه به این نتیجه دست یافتیم که عملیات دو بندر مکمل یکدیگر هستند و همکاری آن‌ها با یکدیگر ضمن پرهیز از موازی‌کاری ما را در برابر چالش‌های خارجی مصون می‌کند.

در ادامۀ این گزارش آمده است مسئولان دو بندر با شرکت در یک جلسۀ مطبوعاتی ضمن تشریح استراتژی اعلام کردند به دنبال توسعه و استفاده بهینه پیرامون ادغام فعالیت‌های دو بندر هستند و در این ارتباط مباحثی مانند پیوستن راه آهن به بنادر، سرمایه گذاری استراتژیک، توسعه ظرفیت ترمینال‌های کانتینری و تخلیه و بارگیری ادامه خواهد داشت و اطمینان دارند از ادغام  دو بندر سود خوبی عایدشان خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره ادارۀ بندر آنتورپ در توضیح بیشتر فعالیت‌ها ادامه داد با تشکیل بندر ترکیبی دستیابی به هیدروژن سبز نیز پیگیری اساسی خواهد شد و کاهش کربن در هر دو بندر به عنوان اولویت اول مطرح است.

وی در پایان گفت: هدف هردو طر ف. نهایی کردن ادغام  دو بندر در سال ۲۰۲۱ است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار