۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید

صنعت کانتینری جهان از سال ۱۹۵۶ با معرفی ایده‌های "مالکوم مک لین" برای اولین بار در جهان در مقیاس بسیار کوچک آغاز به کار کرد و در حال حاضر به ماراتنی برای ساختن غول‌‌پیکر‌ترین و کارآمدترین کشتی‌های سازگار با محیط زیست تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۳
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی‌ها با جابه‌جایی کانتینر‌های بزرگ می‌توانند به جای ده‌ها کشتی کوچک و متوسط کالا‌هایی را از نقطه‌ای دور به نقطۀ دیگر جهان حمل کنند و به راحتی می‌توانند با کشتی‌های غول‌پیکر فله بر و تانکر‌های نفتی رقابت کنند.

وبسایت marineinsight به معرفی ۱۰ کشتی بزرگ کانتینری در سال ۲۰۲۱ پرداخته است.

۱- HMM Algeciras     
 بزرگترین کشتی کانتینر‌ی جهان با ظرفیت ۲۴ هزار TEU یکی از دوازده کشتی با ظرفیت ۲۴ هزار TEU سازگار با محیط زیست است. این کشتی ۳۹۹.۹ متر طول و ۳۳.۲ متر ارتفاع دارد که توسط شرکت کره‌ای Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering ساخته شده است که به سیستم اسکرابر برای سازگاری با قانون IMO۲۰۲۰ مجهز است و با بهینه‌سازی انرژی کمترین آلودگی محیط زیستی را دارد.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید
۲- HMM Oslo
خواهر خوانده بزرگترین کشتی کانتینری جهان HMM Algeciras و HMM کپنهاگ است که توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده و اولین سفر خود را همراه با کشتی خواهر خوانده خود در سال ۲۰۲۰ انجام داد. این کشتی ۴۰۰ متر طول و ۶۱.۵۰ متر عرض و ۱۶.۵۰ متر سطح آبخور دارد.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید

۳-MSC Gulsun
MSC Gulsun سومین کشتی بزرگ کانتینری در جهان است که ۲۳ هزار و ۷۵۶ TEU ظرفیت دارد. طول کشتی ۴۰۰ متر و عرض آن ۶۲ متر است که توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده است.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید
۴- MSC Mina
متعلق به کلاس کشتی‌های کانتینری Gulsun با ظرفیت حمل ۲۳ هزار و ۶۵۶ TEU است که توسط شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی Daewoo با طول حدود ۴۰۰ متر و عرض ۶۱ متر تولید شده است.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید
۵- CMA CGM Jacques Saadé
یکی از بزرگترین کانتینر‌های جهان است که از گاز طبیعی مایع (LNG) استفاده می‌کند. ظرفیت این کشتی ۲۳ هزار TEU و طول آن ۴۰۰ متر با عرض ۶۱ متر است.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید

۶- OOCL Hong Kong
این کشتی ۲۱ هزار و ۴۱۳ TEU ظرفیت حمل دارد و توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده است. این کشتی با طول ۳۹۹.۸۷ متر و عرض ۵۸.۸ متر از سال ۲۰۱۷ تا کنون تحت پرچم هنگ کنگ فعالیت می‌کند.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید

۷- COSCO Shipping Universe
این کشتی غول پیکر با ظرفیت حمل ۲۱ هزار و ۲۳۷ TEU بزرگترین کشتی باری متعلق به چین است که با طول ۴۰۰ متر و عرض ۵۸.۶ متر در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت کشتی سازی دولتی چین (CSSC) ساخته شده است.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید
۸- CMA CGM Antoine De Saint Exupery
این کشتی به نام نویسنده و هوانورد فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری توسط صنایع سنگین هانجین ساخته شد‌ه است که دارای ظرفیت ۲۰۹ هزار و ۵۴ TEU می‌باشد و با  ۴۰۰ متر طول و ۵۹ متر عرض تحت پرچم فرانسه فعالیت می‌کند.

این کشتی سازگار با محیط زیست و دارای موتور نسل جدید است. صرفه‌جویی در مصرف روغن و کاهش انتشار کربن و دارا بودن فیلتر‌ها و لامپ‌های UV برای تصفیۀ آب توازن از ویژگی‌های آن است.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید
۹- Madrid Maersk
کشتی در میان یازده کانتینر بزرگ جهان جای دارد که توسط شرکت مهندسی دریایی دِوو با ظرفیت ۲۰۵ هزار و ۶۸ TEU ساخته شده است. طول آن ۳۹۹ متر و عرض آن ۵۸.۸ متر است.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید

۱۰- Ever Golden
کشتی باری غول‌پیکر با طول ۴۰۰ متر و عرض ۵۸.۸ متر، که طول آن از چهار زمین فوتبال بیشتر است و در سال ۲۰۱۸ توسط کشتی سازی Imabari ساخته شده است. در حال حاضر این کشتی به EVERGREEN تایوان تعلق دارد.

۱۰ غول کانتینری جهان را بشناسید
ارسال نظرات
آخرین اخبار