۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

انتقاد شدید انجمن‌ها‌ی بندری از اتحادیۀ اروپا برای بی‌تفاوتی به چالش‌های کرونا

نمایندگان انجمن‌های بندری کشور‌های اروپا‌یی با صدور بیانیۀ مشترکی ضمن انتقاد شدید، از بی‌توجهی اتحادیۀ اروپا به حل چالش‌های بندری و واکسینه شدن کارکنان بندری و حمل و نقل، خواستار ایجاد زمینۀ گفتمان اجتماعی شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۱
 
انتقاد شدید انجمن‌ها‌ی بندری از اتحادیۀ اروپا برای بی‌تفاوتی به چالش‌های کرونا
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این انجمن‌ها و مؤسسات در بیانیه‌ای اعلام کردند ناامیدی و سرخوردگی ناشی از عدم اقدام کمیسیون اروپا برای حل چالش ها‌ی پیشِ روی بخش بندری به دلیل کووید ۱۹ از یک سو و واکسینه نشدن کارکنان بنادر و حمل و نقل از سوی دیگر باعث نگرانی بیش از پیش آنان شده است.

بر اساس این گزارش این بیانیه که توسط نمایندۀ مقامات و انجمن‌های بندری ۲۲ کشور اتحادیۀ اروپا ESPO، فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا ETF، مؤسسات اینترنتی فعال در بنادر FEPORT و انجمن بنادر ازمیر ترکیه  IDC به امضا رسیده، آمده است انجمن‌های بندری در زمینۀ چالش‌های فعلی همه‌گیری کرونا هشدار می‌دهد عدم توجه نهاد‌های مربوط به اتحادیۀ اروپا به ویژه خدمات کمیسیون اتحادیۀ اروپا آسیب‌ها و خسارات زیادی را بر بنادر اتحادیۀ اروپا تحمیل خواهد کرد.

در ادامۀ نامه آمده است اتحادیۀ اروپا باید زمینۀ یک گفتمان اجتماعی را با مشارکت تمامی مقامات و رؤسای انجمن‌ها و مؤسسات بندری فراهم کرده و اقدامات لازم را برای گسسته نشدن زنجیرۀ لجستیک دریایی به عمل آورد.

مقامات بندری در ادامه هشدار داده‌اند متاسفانه آستانه تحمل کارکنان بنادر و خدمه کشتی‌ها به شدت کاهش یافته که در صورت توجه نکردن به این مسائل ممکن است طی ماه‌های آینده اختلال در زنجیرۀ تامین ایجاد شود.

ما به عنوان شرکای اجتماعی و ذی‌نفعان بندری اعلام می‌کنیم این مسائل توسط کمیسیون اتحادیۀ اروپا پیگیری نشده است.

آنان اضافه می‌کنند اگرچه با چالش‌هایِ موجود بنادر، ممکن است گفتگو‌ها نیز نتیجه بخش نباشد، اما حداقل مسئولان اتحادیۀ اروپا در جریان چالش‌ها و مشکلات موجود قرار خواهند گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار