۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت کشتی‌ها با کمک هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در ساخت یک دستگاه کاهش انرژی مصرفی کشتی‌ها، میزان سوخت مصرفی آنها را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد پایین می‌آورد.
کد خبر: ۸۹۱۰۶
کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت کشتی‌ها با کمک هوش مصنوعی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شرکت ABB اخیراً با ساخت یک دستگاه دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی به کمک کاهش سوخت کشتی‌ها آمده است.

بر اساس این گزارش نصب این دستگاه در کشتی‌ها حداقل ۱۰ تا ۳۰ درصد به کاهش سوخت، کاهش هزینه‌ها و انتشار گاز‌های گلخا‌نه‌ای منجر می‌شود، علاوه بر آن زمان نگهداری از کشتی‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

"جیری جاسلین" رئیس خدمات جهانی، ABB Marine & Ports در این زمینه گفت: با توجه به اجرای قانون ۲۰۲۰ و کاهش کربن و همچنین به منظور دستیابی به حمل و نقل پایدار، کاهش میزان سوخت مصرفی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم نیاز‌های روزمرۀ صنعت کشتیرانی را برطرف کنیم که در این ارتباط  در صدد هستیم با ساخت یک دستگاه علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای، افزایش زمان کارکرد کشتی و صرفه جویی در هزینه‌ها را شاهد باشیم.

وی گفت: مالکان و اجاره کنندگان کشتی با استفاده  از دستگاه Genix می‌توانند نسبت به تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی که در دستگاه به کار گرفته شده اولین گام‌های دیجیتالی را به منظور کاهش مصرف بردارند.

"Antto Shemeikka" رئیس خدمات دیجیتال، ABB Marine & Ports نیز گفت: دستگاه اجازه می‌دهد قدرت داده‌های مربوط به سوخت‌رسانی یکپارچه شده و همزمان با نیاز عملکرد و سرعت کشتی سوخت را کم یا زیاد کند.

وی گفت: براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم مالکان کشتی به دنبال افزایش بهره وری عملیاتی، رعایت مقررات زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت می‌باشند که تمامی این‌ها در دستگاه Genix جمع شده و داده‌های آن قابل بررسی و تجریه و تحلیل می‌باشند.

وی در ادامه گفت: این یک پلتفرم پیشرفته  با استفاده از  آخرین فنّاوری‌های هوش مصنوعی است که داده‌های فنّاوری عملیاتی، مهندسی کشتی‌ها را جمع آوری کرده و آن را به نگرش‌های عملی تبدیل می‌کند.

وی گفت: مسئولان این شرکت خوشحال هستند که اولین گام‌های دیجیتالی را برای کاهش میزان سوخت و توسعۀ یک رویکرد جامع‌تر برای کاهش مصرف سوخت برداشته است.

وی در پایان تاکید کرد: این دستگاه با استقبال شدید جامعۀ دریایی روبه‌رو خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار