۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

افزایش ۴۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: امسال ۱۸۵ هزار و ۵۶۳ تن کالا در این بندر تخلیه، بارگیری و ترانزیت شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۱۰۵

افزایش 49 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

به گزارش مانا، کیانوش امیری افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۳ بهمن ماه به وسیله ۱۰۳ فروند کشتی در بندر آستارا، ۱۲۸ هزار و ۷۲ تن کالا صادر و ۳۱ هزار و ۹۳۷ تن کالا وارد شده است.
وی افزود: میزان ترانزیت کالا از بندر آستارا در زمان یاد شده ۲۵ هزار و ۵۵۴ تن است و تعداد کشتی های پهلو گرفته نسبت به سال قبل، حدود ۲۴ درصد افزایش یافته و با پایان لایروبی بندر، تعداد کشتی های تردد کننده افزایش خواهد یافت.
رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا انواع چوب، میوه و تره بار، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول و شمش آهن، پلی اتیلن و سنگ گرانیت را مهمترین کالاهای جابه‌جا شده در بندر اعلام کرد.
وی بیان کرد: نزدیکی بندر آستارا به کشورهای آسیای میانه از مزایای این واحد بندری است و با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تحول بزرگی در توسعه اقتصادی دو کشور روی خواهد داد.
مجتمع بندری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و با این کشور همسایه ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار