۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

افزایش ۲۲ درصدی درآمد عمومی گمرک خرمشهر

مدیرکل گمرک خرمشهر درآمد عمومی این گمرک در سال جاری را بیش از دو هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۰۹۹
افزایش ۲۲ درصدی درآمد عمومی گمرک خرمشهر
 
علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: امسال یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۲۷ میلیون دلار کالای غیر‌نفتی از گمرک خرمشهر صادر شد که از لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی میوه و تره‌بار، محصولات لبنی، دانه و بذر، مصالح ساختمانی، محصولات شیمیایی غیرآلی و آلی، پنبه نسوز، مواد پلاستیکی و حبوبات را عمدۀ محصولات صادراتی از گمرک خرمشهر بیان کرد و افزود: این کالا‌ها عمدتاً به کشور‌های عراق، کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ازبکستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

سلیمانی ترانزیت خارجی را در این مدت ۴۵ میلیون و ۱۴۷ هزار دلار به وزن ۱۴ هزار و ۵۶۳ تن عنوان کرد.

مدیرکل گمرک خرمشهر واردات کالا به گمرک خرمشهر را طی این مدت بیش از ۲۶۷ میلیون هزار دلار بیان کرد و گفت: در ۱۰  ماهه سال جاری ۸۴ هزار و ۶۵۵ تن کالای خارجی به گمرک خرمشهر وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سلیمانی عمده کالا‌های وارداتی به گمرک خرمشهر را ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، کائوچو و پارچه نساجی برای مصارف صنعتی اعلام کرد.

گمرک خرمشهر از مهمترین واحد‌های گمرکی خوزستان محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار