۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

حمل‌ونقل دریایی جهان در سال ۲۰۲۰ کارنامۀ قبولی گرفت

حمل‌ونقل و صنایع دریایی در سال ۲۰۲۰ علی‌رغم همه‌گیری کرونا و قفل شدن بسیاری از بخش‌های اقتصادی و اجتماعی، ضمن تجربه اندوزی و محافظت از جان افراد توانست تجارت دریایی را حفظ کرده و کارنامه قبولی دریافت کند.
کد خبر: ۸۹۰۸۶
حمل‌ونقل دریایی جهان در سال ۲۰۲۰ کارنامۀ قبولی گرفت
 
به گزارش گروه بین الملل مانا "فیلیپ تئو" تحلیلگر ارشد دریایی با جمع بندی نقاط ضعف و قوت حمل و نقل دریایی جهان  در دوران کرونا طی گزارشی در سایت‌های دریایی یاد آور شد: زمانی که کووید ۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۰ با هجوم ناگهانی کارخانه‌ها را تعطیل و به بستن مرز‌ها منجر شد در واقع اقتصاد جهانی قفل شد دولت‌ها و به ویژه خطوط کشتیرانی  به این نتیجه رسیدند که ضمن محافظت از جان افراد، تجارت دریایی نباید تعطیل شود.

به اعتقاد وی زمانی‌که کشور‌ها برای اولین بار با همه‌گیری کرونا مواجه شدند سازگاری با  شرایط و محیط از جمله درس‌ها و تجربیاتی بود که دست‌اندر‌کاران حمل و نقل دریایی و اپراتور‌های بندری به آن دست یافتند.

در این گزارش "اندرو کالینز" پیشکسوت صنعت دریایی در تایلند می‌گوید: اگرچه بیماری همه‌گیر کرونا به همه کشور‌ها نفوذ کرد، اما تمامی نهاد‌های حمل و نقلی مجبور به ایجاد تغییرات عملیاتی شدند.

ابتدا کارمندان مضطرب بودند و در چنین شرایطی مدیریت بسیار مهم بود به کارمندان قوت قلب بدهد تا  در محیطِ کار و یا حتی در خانه از طریق شبکه‌های آنلاینِ  خود احساس امنیت کنند و چنین شرایطی در تایلند برای حمل و نقل دریایی مهیا شد.

"Hiroyuki Shiono" مدیر‌عامل حمل و نقل کالا MS Global Freight Solution در مالزی  با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی توانست در کنار سایر بخش ها‌ی حمل و نقلی که به ممنوعیت سفر‌ها منجر شد، محموله‌ها را حتی الامکان در محدودۀ کشور‌ها به منظور دستیابی مردم به سلامت ایمنی در مقابل کرونا انجام دهد.

وی یاد‌آور شد: در حالی‌که محموله‌های غیر‌ضروری در بنادر انباشته شده بودند، اما محموله‌های بهداشتی، مواد غذایی و کالا‌های ضروری در اولویت قرار گرفته و به راحتی جابه‌جا شدند؛ که تحسین جهانیان به خصوص سازمان بین‌المللی دریانوردی را در پی داشت.

"جان استاببینگز" رئیس ملی انجمن حمل و نقل بین المللی انگلیس و مدیر گروه حمل و نقل وودلند مستقر در انگلستان نیز  گفت: کاهش ظرفیت حمل بار در اروپا و آمریکا همچنین جنگ تجاری چین و امریکا، آمادگی انگلیس برای اجرای برگزیت از یک سو و شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر امکانات بندری و انبارداری را تحت شعاع شدیدی قرار داد، اما خوشبختانه با همکاری شرکت‌های کشتیرانی علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، حمل و نقل دریایی سربلند بیرون آمد.

"Quah Ley Hoon" مدیر عامل سازمان دریایی و بندر سنگاپور (MPA) در این زمینه می‌گوید: طی ماه‌های همه گیری کرونا تمام تلاش اپراتور‌ها و کارکنان بندری بر این نکته استوار بود که مهم‌ترین بنادر سنگاپور باید برای رساندن مواد غذایی و کالا‌های اساسی باز باشد و ما بسیار خوشحالیم که توانستیم به یک مرکز حمل و نقل جهانی درسال ۲۰۲۰ برای تسهیل جریان مواد غذایی، تجهیزات و کالا‌های اساسی مردم در سراسر جهان عمل کنیم.

وی یاد‌آور شد: علی‌رغم ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ با ۵۰ بندر جهانی در ارتباط بودیم و یک دالان امن برای جابه‌جایی کالا فراهم کردیم. با توجه به آنچه در سال ۲۰۲۰ توسط صنعت حمل و نقل دریایی انجام شد و قدردانی بخش‌های اقتصادی را در پی داشت متاسفانه بحث بحران خدمه تا حدودی آسیب‌هایی را به صنعت دریایی وارد کرد و باید با خوشحالی بگوییم که سنگاپور در بحث تغییر خدمه هم پیشگام بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار