۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

افزایش تولید آبزیان کشور در سال ۹۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران، میزان تولید آبزیان در مجموع صید و آبزی پروری در سال ۹۹ با افزایش در مقایسه با سال گذشته به یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۰۲ تُن خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۰۷۸
افزایش تولید آبزیان کشور در سال ۹۹
 
نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا برنامه اشتغال صید و صیادی در افق برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰، را ۱۴۲ هزار و ۵۸۴ نفر اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با تحقق این امر شاهد رضایت جامعه صیادی کشور و رونق کسب و کار این قشر باشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه همچنین برنامه صید آبزیان کشور را در افق برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ را ۷۰۰ هزار تُن دانست و گفت: آمار صید سال گذشته، برنامه صید را جلوتر از افق برنامه ششم توسعه رساند.

وی با اشاره به اینکه میزان صید آبزیان در سال گذشته ۷۵۵ هزار و ۷۰۰ تن بوده است، یادآور شد: پیش بینی برنامه صید آبزیان در سال جاری، ۶۶۱ هزار و ۴۳۲ تن برنامه ریزی شده است که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، دلیل این کاهش صید در سال ۹۹ را به اعمال ممنوعیت صید فانوس ماهیان از اوایل پاییز امسال مرتبط دانست.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود در خصوص آمار تولید آبزیان از صید و آبزی پروری در سال گذشته را یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن اعلام کرد.

خون میرزایی در ادامه گفته‌های خود  تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان تولید آبزیان در مجموع صید و آبزی پروری در سال ۹۹ با افزایش در مقایسه با سال گذشته به یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۰۲ تن خواهد رسید.

به گفته وزیر جهاد کشاروزی برنامه کل تولید آبزیان تا پایان برنامه ششم توسعه، یک میلیون و ۵۱۱ هزار تن اعلام شده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به این رقم دست یابیم.

وی همچنین برنامه اشتغال کل تولید آبزیان در برنامه ششم توسعه را ۲۴۴ هزار و ۸۶۴ نفر در بخش صید و آبزی پروری دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار