۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

نقش مؤثر توریسم دریایی در حفاظت از محیط زیست دریایی

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نقش موثر این وزارت‍خانه در تدوین "برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی کشور" از طریق اعمال قوانین در صنعت توریسم دریایی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۷۵

نقش مؤثر توریسم دریایی در حفاظت از محیط زیست دریایی

لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در توسعه توریسم دریایی کشور، انجام اقدامات مشارکتی با سایر ارگان‌های مرتبط با دریا و ساحل است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از نقش مؤثر این وزارتخانه در تدوین "برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی کشور" از طریق اعمال قوانین در صنعت توریسم دریایی خبر داد.

وی با تأکید بر اهمیت تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی کشور، اذعان داشت: این برنامه می‌تواند با حفاظت بیشتر از محیط زیست دریایی کشور در توسعه و رونق صنعت توریسم دریایی همگام با حفاظت از محیط زیست نقش موثری داشته باشد.

اژدری با اشاره به اینکه این سند مهم به دست‌اندرکاران متولی در حوزه محیط زیست دریایی، راهبردها و اقدامات اساسی مورد نیاز جهت حفاظت از محیط‌ زیست دریایی را ارائه خواهد کرد، بیان داشت: نمایندۀ وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در کارگروه تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی کشور به طور مرتب حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی قرار است در سال آینده تدوین نهایی و جهت اجرایی شدن به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود، یادآور شد: وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز نقش مهمی در تدوین این اقدام ملی خواهد داشت.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بیان داشت: ایجاد شرایط گردشگری پایدار در دریا و سواحل شمالی و جنوبی کشور می تواند در حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست دریایی با رعایت اصول تعیین شده، عمل کند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت افزایش تعاملات بین دستگاهی در راستای رونق گردشگری دریایی همراه با حفاظت از محیط زیست تأکید و اظهار امیدواری کرد: به زودی تاثیرات و نقش تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی کشور را از طریق اعمال مقررات در گردشگری دریایی شاهد باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار