۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

جزیره قشم از گردشگر خالی شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: پس از اعلام ضرورت همراه داشتن  تست کرونا توسط گردشگران ورودی به جزیره قشم، از امروز جزیره از گردشگر خالی شده است.
کد خبر: ۸۹۰۷۲
جزیره قشم از گردشگر خالی شد
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به دنبال اعلام وضعیت نارنجی کرونا در جزیره قشم، مقرر شده از تاریخ ۱۸ بهمن ماه لغایت ۲۲ بهمن ماه، ورود خودرو‌های شخصی به جزیره قشم ممنوع اعلام شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بیان داشت: همچنین انجام تست کرونا و ارائه آن در مبادی ورودی به جزیره قشم از دیروز برای گردشگران ورودی به جزیره، ضروری اعلام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا نیز تیم‌های ویژه انجام تست کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندر شهید حقانی بندرعباس مستقر شده‌اند و هیچ مسافری نمی‌تواند بدون انجام تست کرونا به قشم و هرمز سفر کند.

امری کاظمی با اشاره به اینکه حتماً از گردشگران برای سفر به جزایر قشم و هرمز گواهی تست کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت طلب خواهد شد و هیچ مسافری بدون تست منفی نمی‌تواند به این دو جزیره سفر کند، تأکید کرد: به همین دلیل، امروز جزیره قشم تقریباً خالی از هر گونه گردشگر است و کسی با این شرایط حاضر به سفر به جزیره قشم نشده است.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر از آنجا که بخش اعظم گردشگران ورودی به جزیره از طریق زمینی و توسط خودرو‌های شخصی وارد می‌شدند، لذا اعلام ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی نیز تأثیر بسیار زیادی در خالی شدن جزیره از گردشگر داشته است.

به گفتۀ مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، شرایط فعلی مبنی بر الزام انجام تست کرونا و ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی تا پایان تعطیلات ۲۲ بهمن ماه اعمال می‌شود و پس از آن تصمیمات جدیدی از سوی ستاد مقابله با کرونا اخذ خواهد شد.

وی در خصوص میزان ورود گردشگران به جزیره قشم طی یک ماه گذشته نیز گفت: از آنجا که ورود گردشگران به جزیره از مبادی مختلفی صورت می‌گیرد، لذا هم اکنون آمار دقیقی از میزان ورود گردشگران به جزیره طی یک ماه گذشته وجود ندارد، اما آنچه که مسلم است این که میزان ورود گردشگران در دی ماه بسیار با رشد چشمگیری همراه بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار