۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
در همایش ممتحنین ارتقاء افسران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد؛

ممتحنین به دنبال اجرای استانداردها هستند

ممتحنین به دنبال اجرای استانداردها هستند
معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی کشتیرانی در همایش هم‌اندیشی ممتحنین آزمون‌های ارتقاء افسران با اشاره به نوع فعالیت ممتحنین آزمون‌های ارتقاء شغلی دریانوردان گفت: تلاش همه همکاران باید در راستای ایجاد رقابت و توانمند سازی نیروی انسانی باشد.
کد خبر: ۸۹۰۵۱

به گزارش خبرنگار مانا، مهندس جبلی که در همایش هم‌اندیشی ممتحنین آزمون‌های ارتقاء افسران سخن می‌گفت با بیان اینکه منابع انسانی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نقشی ویژه نسبت به دیگر سازمان‌ها دارد، اظهار کرد: از مجموع 6650 نفر کارکنان این شرکت 3050 نفر در خشکی و 3600 نفر در دریا مشغول به فعالیت هستند که به لحاظ تعدد، تخصص و پراکندگی جغرافیایی در نوع خود کم نظیر است.

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مرکز، بلکه در بنادر کشور نیز حضور دارند و فعال هستند، خاطر نشان کرد: دریانوردان در سفر با کشتی در اقصی نقاط جهان در تردد هستند و این وضعیت، نوع ویژه ای را در مدیریت و نگاه به نیروی انسانی طلب می کند.

مهندس جبلی با تأکید بر ارزشمند خواندن نقش نیروی انسانی فعال در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌ها و اقدامات مناسبی را در حوزه ارتقاء شغلی در نظر داریم که ضمن توانمندی، باعث ایجاد انگیزه کاری بیشتری در کارکنان می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا و همچنین اعمال دقیق نظام شایسته‌سالاری سندی راهبردی در حوزه سرمایه انسانی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است که یکی از برنامه‌های اصلی، شناسایی و پرورش شایستگان می‌باشد.

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه در این سند 50 پروژه مختلف در حوزه منابع انسانی تعریف شده است، افزود: هدف کلی تدوین و اجرای این پروژه‌ها افزایش توانمندی، انگیزه و در نهایت افزایش بهره‌وری فردی است که منجر به افزایش بهره‌وری سازمانی می‌شود.

وی اقدامات صورت گرفته در زمینه رفاهی و جبران خدمات از جمله بیمه درمان، کارت‌های رفاهی، حق جذب، بهره‌وری، طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان دریایی را اقدامی در جهت افزایش انگیزه کارکنان دانست و گفت: تمامی این تحولات باید زمینه ساز افزایش توانمندی و کارایی نیروی انسانی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شود.

مهندس جبلی با اشاره به نوع فعالیت ممتحنین آزمون‌های ارتقاء شغلی دریانوردان، آن را امری دشوار و حساس ارزیابی و تصریح کرد: تلاش همه همکاران باید در راستای ایجاد رقابت و توانمند سازی نیروی انسانی باشد.

وی در پاپان اظهارات خود علاوه بر ویژگی‌های علمی و مهارتی یکی از مؤلفه‌های مهم برای ارتقاء و حتی استخدام افراد در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را سلامت کاری دانست و تأکید کرد: سلامت اخلاقی و رفتاری امری بسیار مهم و حیاتی در فعالیت کارکنان کشتیرانی است که می بایست ممتحنین نسبت به آن حساسیت ویژه داشته باشند.

در ادامه همایش هم‌اندیشی ممتحنین آزمون‌های ارتقاء شغلی دریانوردان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دکتر فرید رئیس هیئت مدیره شرکت تأمین نیرو با بیان اینکه تلاش ما در شرکت تأمین نیرو رفع دغدغه عدالت برای دریانوردان و کمک به ممتحنین برای اجرای صحیح استانداردهاست، تصریح کرد: از شش ماه قبل در حال تدوین سندی برای بهبود ارزشیابی دو سمت اصلی دریانوردان در کشتیرانی هستیم.

 وی با تأکید بر اینکه در ارزشیابی جدید به دنبال مشخص ساختن فرماندهان برتر هستیم، افزود: با شناسایی این افراد طی هر سال کاری از آنها الگوسازی می شود و سپس تلاش می شود که از این الگوها برای ارتقاء فرهنگ کاری دریانوردان بهره ببریم.

دکتر فرید نظام ارزیابی و ارتقاء دریانوردان در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بر چهار مؤلفه شخص، ممتحن، کمیته ارتقاء و شرکت تأمین نیرو استوار دانست و خاطر نشان کرد: دغدغه اشخاص، عدالت در ارزیابی است، ممتحنین نیز به دنبال اجرای استانداردها هستند. کمیته ارزیابی نیز بازخورد انتخاب‌ها را ارزیابی می کند و در نهایت دغدغه ما در شرکت تأمین نیرو این است که بستری را فراهم کنیم که در آن شرایط لازم برای اجرای عدالت و همچنین اجرای استانداردها تا حد ممکن وجود داشته باشد.

وی در پایان اظهارات خود با اشاره به تعداد 22 جلسه ماهیانه ارزیابی ارتقاء شغلی دریانوردان در شرکت تأمین نیرو، وعده داد که به زودی این جلسات به صورت کاملاً منظم و برنامه ریزی شده برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در آغاز همایش هم اندیشی ممتحنین آزمون ارتقاء افسران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بهرام ابراهیمی مدیر امور آموزش و استانداردهای شرکت تأمین نیرو به عنوان دبیر همایش طی گزارشی اعلام کرد که طی 14 ماه منتهی به اول دی ماه سال جاری مجموعاً 307 جلسه ارزیابی افسران با همکاری 605 استاد و ارزیاب در شرکت تأمین نیرو برگزار شده است.

وی بیشترین تقاضای ارتقاء را در حوزه مهندس دومی، افسر اولی و مهندس سومی اعلام کرد و یادآور شد که طی مدت یاد شده در بخش فرماندهی 14 نفر آزمون ارتقاء شغلی را با موفقیت گذرانده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار