۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

تولید بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی کشتی توسط نروژ

یک شرکت تولید انرژی با همکاری شرکت تویوتا بزرگترین پیلِ سوختی هیدروژنی را به منظور استفاده در کشتی‌ها تولید می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۳۵
تولید بزرگترین پیل سوختی هیدروژنی کشتی توسط نروژ
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اولین تولید این محصول در سال ۲۰۲۳ بر روی یک کشتی به نمایش در می‌آید و از سال ۲۰۲۴ تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

"Geir Bjørkeli" مدیر‌عامل شرکت انرژی Corvus در این زمینه می‌گوید: فنّاوری سلول سوخت هیدروژنی که بدون هرگونه آلودگی زیستی و صوتی است در حال حاضر به مرحلۀ بلوغ رسیده و خوشحالیم که شرکت تویوتا نیز در خط مقدم تولید و توسعه این محصول بهترین شریک ما محسوب می‌شود.

وی گفت: استقبال از سوخت هیدروژنی برای کاربرد‌های دریایی به سرعت در حال رشد است و با توجه به کاهش هزینه‌ها در تولید پیل‌های سوختی گرایش به سمت و سوی تولید این انرژی نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

وی گفت: کربن زدایی براساس قانون IMO۲۰۲۰ اجتناب ناپذیر است و ما با همکاری شرکت تویوتا متقاعد شده‌ایم که سوخت هیدروژن نقش اصلی را در پاکسازی محیط زیست و اقتصادی بودن نوع سوخت بازی خواهد کرد.

وی گفت: برای اجرای این پروژه شرکت‌های زیادی از جمله شرکای نروژی Equinor، مالکان کشتی Norled و Wilhelmsen، شرکت طراحی کشتی LMG Marin، NCE Maritime CleanTech و موسسه تحقیق و توسعه، دانشگاه جنوب شرقی نروژ (USN) همکاری خواهند کرد.

بودجۀ این پروژه حدود ۶.۳ میلیون دلار است که از سوی آژانس دولتی نوآوری نروژ پرداخت شده و به زودی کار‌های اجرایی آن آغاز می‌شود.

"Thiebault Paquet" مدیر گروه Fuel Cell در Toyota Motor Europe نیز در ادامه گفت: به منظور اجرای هرچه بهتر پروژه گروه تجاری Fuel Cell در بروکسل با حضور تمامی شرکای مطرح جهانی تشکیل شده تا نسبت به راه‌حل‌های سلول سوخت هیدروژنی به منظور کاربرد‌های دریایی فعالیت‌های خود را آغاز کنیم. این پروژه نقش مهمی در توسعۀ سوخت هیدروژن و جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار