۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

رشد ۱۵ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون و ۵۹۲ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۰۳۳
رشد ۱۵ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۲۹۹ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شده است.

وی گفت: بکارگیری پایانه مجهز کانتینری همراه با زیر‌ساخت‌های مناسب همچنین ارئه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالا‌های کانتینری و نیز افزایش سرعت در تخلیه و بارگیری از جمله علل افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر بوده است.

اسعدی گفت: امسال بیش از ۴۹۳ میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است که عمده محصولات صادراتی شامل مصنوعات فلزی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی بوده است.

وی اظهار داشت: بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های مناطق آزاد، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است و به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور مطرح است.

پیش از جنگ تحمیلی سالانه ۴.۵ میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری می‌شد، ولی با تجاوز رژیم بعثی عراق و اشغال این شهر بندری، همه تاسیسات و زیرساخت این بندر نابود شد.

بازسازی این بندر استراتژیک پس از پایان جنگ تحمیلی شروع شد و در سال ۱۳۷۲ عملیات بندری در بندرگاه به صورت محدود شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار