۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

آمادگی ۴۰۰ شرکت بزرگ دریایی برای تغییر خدمه کشتی‌ها

بیش از ۴۰۰ کشتی پیشرو جامعه دریایی به منظور ایجاد تسهیلات برای تغییر خدمه طی امضای بیانیه‌ای با نام اعلامیه نپتون آمادگی خود را برای کمک به صد‌ها هزار دریانورد گرفتار در دریا اعلام کردند.
کد خبر: ۸۹۰۱۳

آمادگی ۴۰۰ شرکت بزرگ دریایی برای تغییر خدمه کشتی‌ها
به  گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این بیانیه که امضای نمایندگان شرکت‌هایی مثل AP Moller Maersk، معدن‌کاران Anglo American و Rio Tinto، شرکت‌های بزرگ نفتی BP و Royal Dutch Shell و همچنین شرکت‌های بازرگانی‌Cargill، Trafigura و Vitol در آن دیده می‌شود، حل بحران تغییر خدمه به عنوان اولویت کاری جامعه دریایی عنوان شده است.

"کیت کرنون" رئیس حمل و نقل جهانی ویتول از امضا کنندگان این اعلامیه گفت: همۀ ما وظیفه مراقبت از دریانوردان را داریم، زیرا بدون حضور آنان تجارت دریایی معنا و مفهومی نخواهد داشت به همین جهت ایجاد تسهیلات رفاهی برای آنان واجب و ضروری است.

"جرمی نیکسون" مدیر اجرایی گروه حمل و نقل وان نیز گفت: متأسفانه دریانوردانِ گرفتار در دریا گروگان اوضاع بدِ ناشی از شیوع ویروس کرونا شده و قادر نیستند از کشتی خود پیاده شوند و در شرایط فعلی ما در دریا شاهد یک بحران انسانی هستیم.

"Sven Boss-Walker" معاون ارشد حمل و نقل در BP نیز گفت: بی‌توجهی به بحران تغییر خدمه به هیچ عنوان زیبندۀ جامعۀ دریایی نیست و وجد‌ان جهانی حکم می‌کند که نسبت به چنین بحران انسانی بی‌تفاوت نباشیم.

"Ashley Howard at Rio Tinto" از امضا کنندگان این بیانیه  نیز گفت: جامعۀ دریایی با امضای چنین بیانیه‌ای می‌خواهد این موضوع را به اثبات برساند که صنعت دریایی باید برای ارائه یک پاسخ مشارکتی به منظور حل بحران خدمه گرد هم بیایند که در اینجا از تمام شرکت‌های حمل و نقلی انتظار داریم که ضمن پیوستن به کمپین اعلامیۀ نپتون نسبت به حل بحران خدمه تسهیلات لازم را ایجاد کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار