۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

افزایش ۶۵ درصدی جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند از افزایش ۶۵ درصدی حجم سرمایه گذاری در این منطقه در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۰۰۸
افزایش ۶۵ درصدی جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند
 
به گزارش خبرنگا مانا، سیدعلی موسوی در گفتگوی خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و فشار‌های خارجی امسال بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده است.

وی پیش بینی کرد حجم سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، تجارت و خدمات در منطقه آزاد اروند به ۳۰ هزار میلیارد ریال برسد.

موسوی حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری را ۵۱ میلیون دلار بیان کرد و گفت: در دو ماه گذشته وزارت امور اقتصادی و دارایی دو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در منطقه آزاد اروند تضمین کرده است که یکی از آن‌ها بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دیگری در مرحله خاکریزی و تجهیز کارگاه است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند از افتتاح هفت پروژه صنعتی در منطقه آزاد اروند در دهه فجرخبر داد.

موسوی اظهار داشت: این پروژه‌های صنعتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان رمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری می‌رسند.

به گفتۀ وی این پروژه‌ها شامل تولید انواع لوله پلی‌اتیلن، دستگاه‌های کارت خوان، لوازم آرایشی و بهداشتی، دوربین‌های مداربسته، تولید دستکش و کیسۀ پلاستیکی یک‌بار مصرف است.

وی از واردات ۵۰ هزار خودرو خارجی از منطقه آزاد اروند در چند سال اخیر خبر داد.

موسوی افزود: این خودرو‌ها در استان خوزستان بدون پرداخت عوارض به صورت آزاد تردد می‌کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت بیش از ۳۷ هزار هکتار در بخش‌هایی از شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و جزیرۀ مینو و بخش‌های ساحلی اروندرود است و از طریق زمینی و دریایی با عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس ارتباط دارد.

گفتنی است مدیرعامل منطقه آزاد اروند آذر ماه گذشته به اتهام فساد مالی بازداشت و روانه زندان شد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار