۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

فردا؛ افتتاح نخستین سازۀ بزرگ نمایش تاریخ خلیج فارس

موزۀ منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر به عنوان نخستین سازه بزرگ نمایش دهنده تاریخ خلیج فارس در کشور که عملیات ساخت آن از سال ۸۷ آغاز شده بود، فردا صبح با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۰

فردا؛ افتتاح نخستین سازۀ بزرگ نمایش تاریخ خلیج فارس

محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژۀ بزرگ موزه منطقه‌ای خلیج فارس به عنوان نخستین سازه بزرگ نمایش دهندۀ تاریخ خلیج فارس در کشور که عملیات ساخت آن از سال ۸۷ آغاز شده بود، فردا صبح با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: این موزه با سه هزار و ۳۰۰ متر مربع ساختمان اصلی در دو طبقه بر اساس معماری و مرمت یکی از جاذبه‌های فاخر استان محسوب می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، موزۀ منطقه‌ای خلیج فارس با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این موزه در قالب ۱۵ گالری ایجاد شده است، خاطرنشان ساخت: حدود ۱۰۰۰ اثر و اشیا تاریخی منقول در این موزه ساماندهی شده است.

ارسطوزاده با بیان اینکه موزه منطقه‌ای خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های ملی و در راستای حفظ و صیانت بیش از پیش از سیادت تاریخی خلیج فارس در منطقه احداث شده است، بیان داشت: در این موزه تاریخ، اقلیم و مردم شناسی خلیج فارس به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وی، تاریخ، اقلیم و مردم شناسی منطقه خلیج فارس از پیش از تاریخ تا دوران متاخر شامل دوران پارینه سنگی، پیش از تاریخ، دوره ایلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، دوران اسلام و معاصر بوده که در دو بخش تاریخی و محتوایی در قالب گالری‌های مختلف چیدمان شده است.

وی با بیان اینکه موزه منطقه‌ای خلیج فارس تاریخ تمام منطقه را به نمایش می‌گذارد، اذعان داشت: به همین منظور تمام اشیای متعلق به تاریخ خلیج فارس اعم از کرانه و پسکرانه‌های آن از تمام موزه‌های استان‌های همجوار کشور به ویژه استان‌های قرار گرفته در کرانۀ خلیج فارس جهت نمایش در این موزه جمع آوری شده است.

ارسطوزاده در ادامه گفته‌های خود از بهره‌برداری هشت پروژۀ گردشگری و میراث‌فرهنگی در هفته جاری به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر خبر داد و بیان داشت: پنج پروژه گردشگری و سه پروژه میراث‌فرهنگی استان بوشهر در هفته جاری با حضور وزیر افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، بیان داشت: عملیلات اجرایی این پروژه‌ها به طور کلی با حجم  سرمایه‌گذاری دو هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده و با بهره‌برداری از آنها، برای ۲۷۵ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

به گفته وی، با افتتاح این پروژه‌ها در کنار کیفیت بخشی خدمات به گردشگران، ۴۰۰ اتاق و ۱۰۸۸ تخت اقامتی به زیر‌ساخت‌های گردشگری استان اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، دیلم، کنگان و گناوه بوده که به طور متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور و حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بوشهر، افتتاح خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار