۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

۸۷ درصد مسئولان بندری انگلیس امیدی به بهبود اقتصاد دریا ندارند

بر اساس یک نظر‌سنجی گسترده که توسط انجمن بنادر انگلیس (BPA) انجام شده ۸۷ درصد مسئولان بندری اعلام کردند با توجه به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ به ویژه از نوع جهشی آن، بحران اقتصادی و برگزیت همچنین کاهش درآمد هیچ اُمیدی به بهبود شرایط اقتصاد دریایی در سال ۲۰۲۱ ندارند.
کد خبر: ۸۸۹۹۷
۸۷ درصد مسئولان بندری انگلیس امیدی به بهبود اقتصاد دریا ندارند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس این نظر‌سنجی دو سوم  مسئولان بندری اعلام کردند که نسبت به چشم‌انداز تجارت دریایی در سال ۲۰۲۱ امیدواری چندانی ندارند و برخی نیز  گفته‌اند چندان مطمئن به شرایط مطلوب نیستند.

در این گزارش آمده است هنگامی که از مسئولان بندری خواسته شد تا جمله‌ای در ارتباط با فعالیت بنادر در سال جاری میلادی اعلام کنند آنان با توجه به اینکه پاسخ این سوأل بسیار دشوار است یاد‎آور شدند سال ۲۰۲۰ به مراتب بهتر از شرایطی بود که در حال حاضر بر بنادر انگلیس حاکم است.

"فیبی وارنفورد تامسون" تحلیلگر اقتصادی انجمن بنادر انگلیس در مورد نتایج این نظر‌سنجی گفت: اکثر مسئولان بندری اظهار داشته‌اند که کووید ۱۹ و اجرای برگزیت تأثیرات منفی بر فعالیت آنان و همچنین مشتریان گذاشته است و بنادر در مدت یک سال اخیر برای بازگشت به شرایط عادی هزینۀ زیادی را متحمل شده‌اند، اما امیدی به بازگشت به شرایط عادی ندارند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: که اکثر پاسخ دهندگان چشم‌انداز مثبتی را در سال جاری میلادی مشاهده نمی‌کنند.

وی دربارۀ انتظاراتی که مسئولان بندری در نظر‌سنجی قید کرده‌اند گفت: بیشترین کلمۀ مورد استفاده واژۀ چالش بوده است که در ادامه یاد‌آور شده‌اند سال ۲۰۲۱ با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود و انتظار آنان کاهش این چالش است.

وی در پایان گفت: کمتر مسئول بندری اعلام کرده که شاهد بهبود اقتصادی در دوران کرونا خواهیم بود و ممکن است فقط بعد از غلبه جهانیان بر کووید ۱۹ شاید بتوان امیدواری و چشم‌انداز مثبتی را متصور بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار