۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

پایان ساخت ۸ پانتون اسکله فلزی تولید شده به سفارش بندر خرمشهر

پایان ساخت ۸ پانتون اسکله فلزی تولید شده به سفارش بندر خرمشهر
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از پایان ساخت هشت پانتون اسکله فلزی تولید شده به سفارش این بندر خبر داد و گفت: اسکله‌های ساخته شده به زودی در ساحل کارون برای رفاه مردم و توسعه گردشگری دریایی نصب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۹۸۷

به گزارش مانا، نورالله اسعدی اظهار کرد: آیین بارگیری و ارسال هشت پانتون اسکله فلزی تولید شده در جزیره قشم از خلیج همیشه فارس به مقصد رود خانه کارون در خرمشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: این هشت فروند اسکله فلزی با مجموع اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی، طراحی و تولید شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این اسکله‌های شناور فلزی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و رونق بخشی این صنعت در شهر حماسه‌ساز خرمشهر، در چهار نقطه از رودخانه کارون به سفارش اداره کل بندر و دریانوردی این شهرستان نصب و بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: این اسکله‌ها که تماماً با توان متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده، مانع از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز از کشور شده و جلوه‌ای از دانش، تخصص، تعهد و خودباوری جوانان ایرانی را در جنوبی‌ترین خطه ایران اسلامی به منصه ظهور گذاشته است.

اسعدی عنوان کرد: این جلوه‌ از خودباوری، حرکت چرخ‌دنده‌های صنعت توریسم کشور در شهر خون و مقاومت را شتاب بخشیده و علاوه بر ارزآوری، مسیر صدور فرهنگ و تبیین و تصویر گنجینه عظیم هشت سال دفاع مقدس برای علاقمندان را هموارتر خواهد ساخت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این تولیدات علاوه بر ایجاد ۷۰ فرصت شغلی مستقیم در زمان طراحی و تولید برای نیروهای بومی منطقه، از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز از کشور نیز جلوگیری به عمل آورده و در زمان بهره‌برداری می‌تواند برای ۱۰۰ نیروی کار مستقیماً شغل ایجاد نماید.

وی عنوان کرد: این هشت پانتون اسکله فلزی در ابعاد ۱۵ متر طول، ۴ متر عرض و پهلوی آزاد ۷۰ سانتی‌متر اجرا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار