۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

انتقاد دریانوردان جهان از بی‌توجهی دولت‌ها به تغییر خدمه

بر اساس آخرین نظر سنجی‌هایی که توسط سایت‌های خبری از دریانوردان صورت گرفته است دریانوردانی که در ماموریت‌های طولانی به سر برده و امکان تغییر خدمه بر اثر کووید ۱۹ را ندارند از میزان شادی پایینی برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۸۴
انتقاد دریانوردان جهان از بی‌توجهی دولت‌ها به تغییر خدمه
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس نظر سنجی که توسط سایت maritime-executive انجام شده است بسیاری از پاسخ دهندگان از اینکه مدتهاست از خانه و کاشانه خود دور مانده‌اند و میزان اضطراب و افسردگی آنان روز به روز افزایش می‌یابد  و شادی را کاهش می‌دهد، شاکی هستند.

به گفته آنان با گذشت یک‌سال از همه گیری بحران کرونا، تعادل بین شعار‌ها و اقدامات مسئولان صنعت کشتیرانی از بین رفته و آنان بیش از حد احساس خستگی می‌کنند.

یکی از آنان که مدتهاست در کشتی اقامت دارد به خبرنگار سایت گفت: من مدتهاست که در کشتی خود گیر کرده و سخت‌ترین زمان دوری از خانواده ام را تجربه می‌کنم این شرایط در مدت ۳۰ سال دریانوردی من بی‌سابقه بوده و هم اکنون نمی‌دانم چه زمانی ممکن است بتوانم با خانواده خود دیدار کنم.

برخی از پاسخ دهندگان با بیان اینکه بسیاری از وسایل و تجهیزات آنان در حال حاضر غیر‌استاندارد است برخورد مسئولان خطوط کشتیرانی را ناامید کنند‌ه و تحقیر‌آمیز عنوان کرده‌اند.

یکی از دریانوردان گفت: اگرچه ما برای خدمت‌رسانی به مردم از جان مایه می‌گذاریم، اما متاسفانه کاغذ‌بازی مسئولان بندری و خطوط کشتیرانی باعث شده بلاتکلیف در آب‌های بین‌المللی رها شویم و نمی‌دانیم  مسئولان اجرایی چه زمانی به داد ما خواهند رسید و چه زمان به گله‌ها و شکایات ما ترتیب اثر داده می‌شود.

در این میان برخی از آنان با انتقاد از اینکه متون آموزشی از راه دور با واقعیت‌های صنعت دریایی و امنیت سایبری مطابقت ندارد، به نکات مثبتی نیز اشاره کرده‌اند که از جملۀ آن‌ها برخی اپراتور‌های کشتی سعی کرده‌اند نسبت به بهبود کیفیت زندگی در کشتی توجه نشان دهند و دسترسی بهتر به اینترنت را در رأس فعالیت‌ها قرار داده‌اند.

به گفتۀ آنان توجه به امکانات زمانی به مرحله عملی خواهد رسید که آنان با احترام به خدمه برای تغییر و اعزام آن‌ها به خانه و کاشانۀ خود اقدامات عملی انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار