۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

تاکید بر تقویت همکاری‌های دریایی و مرزی ایران و پاکستان

تاکید بر تقویت همکاری‌های دریایی و مرزی ایران و پاکستان
مقامات ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف بویژه در بخش همکاری‌های مرزی و دریایی تاکید کردند.
کد خبر: ۸۸۹۸۲

به گزارش مانا؛ مقامات ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش همکاری‌های مرزی و دریایی تاکید کردند.
سید محمد علی حسینی سفیر کشورمان در پاکستان با «علی زیدی» وزیر دریانوردی و کشتیرانی پاکستان در اسلام‌آباد دیدار و با وی درباره ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی و تقویت همکاری‌های مرزی گفتگو کرد. در این دیدار موضوعات مختلف از جمله احداث گذرگاه‌های جدید مرزی، تقویت و افزایش بازارچه‌های مرزی و همکاری‌های مشترک در بخش دریانوردی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
«حسینی» سفیر کشورمان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: تقویت و افزایش بازارچه‌های مرزی یکی از موضوعات مهمی بود که در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که این امر می‌تواند ضمن بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان هر دو کشور موجب توسعه و تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور شده و فرصت‌های جدیدی را برای اشتغال ایجاد خواهد کرد. در کنار این امر، شاهد کاهش موارد قاچاق کالا و حمل و نقل غیرمجاز در مرز‌ها خواهیم بود. در حوزه دریانوردی هم همکاری‌های مشترک ما می‌تواند به توسعه روابط دوجانبه و هم چندجانبه کمک کند. 
حسینی افزود: طرح‌هایی را طرف پاکستانی در حوزه کشتیرانی و حمل و نقل مسافر بین بنادر پاکستان و دیگر بنادر کشور‌های همسایه از جمله ایران و عراق در نظر دارد، می‌تواند پیامدی خوب از همکاری‌های متقابل داشته باشد. معتقد هستیم که اگر همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه افزایش پیدا کند شاهد رشد، توسعه تجاری و اقتصادی برای مردم منطقه و هم موجب گسترش امنیت و آرامش در مرز‌ها خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار