۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

توقیف محمولۀ سوخت قاچاق در خلیج فارس

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با تلاش و رصد مأموران پایگاه دریابانی ماهشهر محمولۀ سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۶۹
توقیف محمولۀ سوخت قاچاق در خلیج فارس
 
سرهنگ یدالله شرفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از یک فروند شناور صیادی ۲۸ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف و ضبط کردند.    

وی گفت: این محمولۀ سوخت قاچاق در شناور صیادی جاسازی شده و قرار بود ضمن خروج غیرقانونی از آب‌های شمال غرب خلیج فارس به دلالان سوخت فروخته شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: در این ارتباط چهار متهم به قاچاق سوخت بازداشت شدند که پس از تکمیل پرونده، تحویل مراجع قضایی استان خواهند شد.

شرفی بر عزم مأموران مرزبانی و دریابانی در برخورد با پدیدۀ شوم قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از خروج غیرقانونی سرمایۀ ملی از کشور تاکید کرد.

وی افزود: برخی صیادان و دریانوردان بومی استان به بهانۀ صیادی و فعالیت‌های تجاری سوخت یارانه دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ گونه فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام به فروش غیرقانونی سوخت به دلالان می‌کنند که مأموران دریابانی بر اساس وظایف ذاتی خود در کنترل و نظارت دقیق بر تردد شناور‌ها از خروج غیرقانونی سوخت از کشور جلوگیری می‌کنند.

سال جاری ده‌ها فروند شناور صیادی و باری در خورها، آبراه‌ها، مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند و تا کنون بیش از یک میلیون لیتر گازوئیل کشف و ضبط شد.

قاچاق سوخت از مناطق ساحلی خوزستان و خور‌های متعدد که قابلیت کشتیرانی نیز دارند با "چتری" شناور نیز انجام می‌شود که در برخی موارد نشت سوخت منجر به آلودگی محیط زیست نیز می‌شود.

هرچند با شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر، از حجم قاچاق سوخت در آب‌های خوزستان کاسته شده است، ولی به علت سود نامشروع، همچنان انگیزۀ کافی برای قاچاق سوخت وجود دارد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار