۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

ثبت رکورد جدید تخلیه ماهانه کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد تخلیه بیش از یک میلیون و ۷۰۱ هزار تن کالا در یک ماه در بندر امام، با ورود ۳۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی به این بندر به ثبت رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۶۸
ثبت رکورد جدید تخلیه ماهانه کالا در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این ارتباط توضیح داد: با توجه به ضرورت تسهیل و تسریع در پذیرش و تخلیۀ کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی، با اتخاذ تمهید لازم در بخش‌های تجهیزاتی و عملیاتی و بهره‌گیری از ۲۰ دستگاه تجهیز پرقدرت و پیشرفته با میانگین تخلیه روزانه ۵۶ هزار و ۷۰۰ تن، این رکورد بی‌سابقه به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ بندری به طور متوالی در حال بهبود رکورد‌های عملیاتی قبلی خود است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندری امام به عنوان یکی از دروازه‌های ورود کالا‌های اساسی به کشور،   نقش و مسئولیت خود را در زنجیرۀ تامین این نوع کالا‌ها با شایستگی ایفا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد پیشین مجتمع بندری امام که در خرداد پارسال در این بندر به ثبت رسیده بود یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن بود.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر با ۳۸ اسکلۀ فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگترین بندر در زمینه واردات غلات و کالا‌های اساسی به کشور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار