۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
معاون استاندار بوشهر:

مشکل تردد دریایی مردم جزیره خارگ در تأمین شناور و پرداخت یارانه بلیت برطرف شود

معاون استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات تردد دریایی مردم جزیره خارگ گفت: تامین شناور مسافری برای تردد دریایی مردم جزیره خارگ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا باید با پرداخت یارانه بلیت این مشکل برطرف شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۵
مشکل تردد دریایی مردم جزیره خارگ در تأمین شناور و پرداخت یارانه بلیت برطرف شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدتقی ایرانی در جلسه شورای اداری خارگ با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جایگاه این جزیره مهم و استراتژیک را در جریان جنگ تحمیلی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جزیره خارگ در جریان جنگ تحمیلی هر روز مورد هجوم رژیم بعثی عراق قرار گرفت و حتی بیشتر از دوران دفاع مقدس تأسیسات نفتی این جزیره مقاوم بمباران هوایی شد.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۸۳۸ بار جزیره و تأسیسات نفتی خارگ در دوران دفاع مقدس مورد حمله هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت، گفت: جزیرۀ خارگ نماد مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزات دشمنان، و نماد عزت و تولید محسوب می‌شود.

معاون استاندار بوشهر، جزیره خارگ را نماد زیبایی خلیج فارس دانست و تصریح کرد: جزیره خارگ در جریان جنگ تحمیلی ۳۱۹ شهید تقدیم کرده است که نشان از اقتدار و افتخار این جزیره مقاوم است.

ایرانی، حماسه مردم جزیرۀ خارگ در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی را افتخارآفرین دانست و تاکید کرد: با حماسه آفرینی شهدا و رزمندگان ایران اسلامی، استان بوشهر و جزیرۀ مقاوم خارگ دارای امنیت پایدار است که مهم‌ترین مؤلفۀ اقتدار و عزت جمهوری اسلامی در جهان پرآشوب به ویژه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی، با بیان اینکه به برکت ولایت فقیه، هدایت‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام به عنوان بزرگترین مؤلفه عزت و سربلندی ایران اسلامی در کشور حاکم است، افزود: ایران در جهان جلودار مردم سالاری، عدالت‌خواهی و مدافع مظلومان در جهان است که توانست با اقتدار در برابر ظالمان بایستد و آنان را به زباله‌دان تاریخ بفرستد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، خارگ را قلب تپنده اقتصاد و مقاومت ایران اسلامی دانست و بیان کرد: زیرساخت‌های مهمی در خارگ در بخش‌های مختلف اجرا شده، ولی اکنون مطالبه مردم جزیره مقاوم خارگ شناور مسافری برای تردد دریایی آنان از این جزیره به بوشهر گناوه است.

ایرانی، با تاکید بر تامین دو فروند شناور مسافری برای فراهم شدن امکان تردد مردم جزیره خارگ به بوشهر و گناوه گفت: نقش شرکت پایانه‌های صادراتی خارگ در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است نباید این جزیره مهم و مردم ساکن در آن با مشکل تردد مواجه باشند.

وی، همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حل مشکل تردد اهالی جزیره خارگ را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حمایت ویژه از سرمایه‌گذار کشتی مسافری در مسیر خارگ به بوشهر و گناوه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت پایانه‌های نفتی ایران فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، فراهم شدن آرامش کارکنان صنعت نفت و برقراری امنیت پایدار خارگ را با تعامل و همکاری مردم و ساکنان این جزیره دانست و تاکید کرد: پرداخت ۵۰ درصدی یارانه بلیت تردد شناور مسافری در مسیر دریایی خارگ به بوشهر و گناوه باید مورد توجه شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرار بگیرد.

ایرانی، جابه‌جایی اهالی جزیره خارگ در مسیر دریایی با قایق را ناامن و غیرایمن دانست و افزود: همه مدیران در تحقق مطالبات مردم مسئول هستند و برای حل مشکلات ساکنان جزیره خارگ باید با تلاش همگانی زمینه رفاه مردم را فراهم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار