۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

۳ بسته حمایتی از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی/ اولویت انتقال کالا با ناوگان ملی

معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه موجودی کالای اساسی در انبارها، سیلو‌ها و کشتی‌های پای اسکله و لنگرگاه جمعاً ۵.۳ میلیون تُن است، گفت: در سه بسته «حمایت تعرفه‌ای»، «ارتقای خدمات‌دهی» و «اولویت انتقال بار»، از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۵۶

۳ بسته حمایتی از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی

به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص نقش ناوگان ملی و تحت پرچم در ایام تحریم و کرونا برای انتقال کالاهای اساسی به کشور گفت: کالاهای موجود در بنادر شامل کالای اساسی و غیره اغلب توسط ناوگان تحت پرچم و همچنین برخی کشتی‌های خارجی و تحت پرچم وارد کشور شده است.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: پس از آنکه شرکت‌های بزرگ بین المللی کشتیرانی در شرایط تحریم از کشور ما خارج شدند و بنادر ما را ترک کردند، ناوگان ملی و کشتیرانی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران همچون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هم دوران تحریم و هم در دوران کرونا، توانستند در انتقال و جا به جایی محموله‌های صادراتی و وارداتی و ترانزیت نقش اساسی داشته باشند و پاسخگوی نیاز کشور باشند.

وی با اشاره به «بسته حمایتی» که دولت از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی خواهد داشت، اظهار کرد: قطعاً در دورانی که تحریم ها کاهش یابد حمایت و پشتیبانی دولت از این ناوگان تحت پرچم افزایش می یابد کما اینکه امروز نیز این حمایت ها وجود دارد.

منتصر کوهساری در تشریح نوع حمایت‌ها از ناوگان داخلی و ملی تحت پرچم، اظهار داشت: این حمایت‌ها در بحث‌های «تعرفه‌ای» خواهد بود البته در مسایل غیرتعرفه ای هم حمایت هایی خواهیم داشت.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین «سرویس دهی و خدمات دهی» به کشتی‌های تحت پرچم و ناوگان ملی افزایش می یابد.

منتصر کوهساری اضافه کرد: همچنین به دلیل همراهی ناوگان داخلی با کشور در ایام شیوع کرونا و همچنین دوران افزایش تحریم ها، تلاش می کنیم در حمل بارهایی که در آینده خریداری می شود، «اولویت انتقال با ناوگان ملی و تحت پرچم» باشد.

بنابراین گزارش پس از خروج آمریکا از برجام ۲۱ شرکت بزرگ کشتیرانی بین المللی با ادعای آنچه بروز مشکلات اقتصادی برای آنها عنوان شد، بنادر کشور ما را ترک کردند اما ناوگان ملی و کشتیرانی های تحت پرچم اجازه ندادند خللی در انتقال انواع بارهای صادراتی و وارداتی کشور رخ دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار