۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:

کاهش چشمگیر کرایۀ حمل با ایجاد خطوط منظم کانتینری/گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال منافع سودآورانه نیست

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: ایجاد خطوط منظم کانتینری در دریای خزر به کاهش هزینه ۳۵ درصدی کرایه حمل محصولات صادراتی منجر شده است.
کد خبر: ۸۸۹۵۵

کاهش چشمگیر کرایۀ حمل با ایجاد خطوط منظم کانتینری/گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال منافع سودآورانه نیست

به گزارش مانا، کاپیتان داود تفتی با بیان اینکه خطوط منظم هفتگی کانتینری کشتیرانی دریای خزر، رسماً و از سه ماه قبل فعال شده‌اند، اظهار کرد: شناورهای فعال در این خطوط کانتینرهای خشک و یخچالی را به مقصد بنادر آستاراخان، ماخاچ‌قلعه و سالیانکای روسیه و همچنین آکتائو قزاقستان حمل می‌کنند.
وی تعداد کانتینرهای حمل شده از این خطوط را حدود ۶۰۰ کانتینر و به عبارتی ۲۰۰ کانتینر در هر ماه، طی سه ماه گذشته اعلام کرد.
تفتی با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی، در دوران تحریم ظالمانه به دنبال منافع شرکتی و سودآورانه نیست، تصریح کرد: راه‌اندازی خطوط هفتگی منظم کانتینری خشک و یخچالی در دریای خزر منجر به کاهش ۳۵ درصدی هزینۀ حمل کالای صادراتی نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل شده است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با یادآوری اینکه کشورهای ترکمنستان و آذربایجان به واسطۀ تحریم‌ها نسبت به کالاهای صادراتی ایرانی من جمله محصولات گلخانه‌ای محدودیت‌هایی قائل شدند، گفت: با راه‌اندازی خطوط یاد شده به صورت پدافند غیرعامل عمل شد و کالای صادراتی کشور با کیفیت، بسیار بهتر از گذشته و در مدت زمان کمتری به بازارهای صادراتی حاشیه دریای خزر ارسال می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار