۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

ظرفیت بندر خرمشهر با لایروبی اروندرود شکوفا می‌شود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ظرفیت‌های بندر خرمشهر با لایروبی آبراه اروندرود شکوفا خواهد شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۵۴
ظرفیت بندر خرمشهر با لایروبی اروندرود شکوفا می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در دیدار با مدیرکل استاندارد خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های بندر خرمشهر، اظهار کرد: مشکل اصلی بندر خرمشهر بحث لایروبی است که در صورت به ثمر رسیدن آن، شاهد شکوفایی و تحول ملموس و فراوانی در بندر خرمشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اکنون قراردادی با دولت عراق برای خارج‌سازی پنج مغروقه منعقد شده است که در صورت خارج‌سازی آن‌ها شناور‌های بزرگی در اروندرود تردد خواهند کرد.

با وجود توافق روسای جمهوری اسلامی ایران و عراق برای شروع عملیات لایروبی اروندرود، هنوز طرف عراقی هیچ اقدامی برای شروع عملیات لایروبی انجام نداده است.

اروندرورود آخرین بار در سال ۱۳۵۶ به صورت مشترک لایروبی شد. از دلایل و بهانه‌های عراق در حمله همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران، حاکمیت مطلق عراق بر آبراه اروندرود بود که جمهوری اسلامی ایران با استناد به قرارداد ۱۹۷۵ ر. الجزایر آن را نپذیرفت و قاطعانه آن را رد کرد.  

رضا قیصی‌پور مدیرکل استاندارد استان خوزستان نیز در این نشست گفت: بندر خرمشهر از دیرباز محل مناسبی برای توسعه، پیشرفت و شکوفایی بوده  و این بندر از بنادر فعال کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: جنگ تحمیلی خسارت‌های فراوانی را به بندر پرظرفیت خرمشهر وارد کرد که اثرات آن کماکان مشاهده می‌شود، اما با این وجود این بندر در حال فعالیت و اقدام است.

مدیرکل استاندارد خوزستان از همکاری و تعامل همیشگی و مداوم بندر خرمشهر با اداره کل استاندارد خوزستان قدردانی و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها در خدمت کشور و مردم باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار