۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

بندر خرمشهر آماده خدمت‌رسانی به صاحبان کالا است

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر به منظور توسعه صادرات در سال جهس تولید، آماده خدمت رسانی به صاحبان کالا است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۵۳

بندر خرمشهر آماده خدمت‌رسانی به صاحبان کالا است

به گزارش خبرنگارمانا، نورالله اسعدی افزود: با هوشیاری، همت و تلاش سازمان بنادر و تدابیر اتخاذ شده، عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر همانند دیگر بنادر کشور بدون هیچ وقفه در حال انجام است.

وی گفت: دشمنان از دیرباز به دنبال به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر فعالیت بنادر کشور بوده و هستند، ولی تاکنون موفق به این کار نشده‌اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به رونق صادرات انواع کالا از بندر خرمشهر گفت: صادرات انواع مصالح ساختمانی، بیشترین حجم مبادلات تجاری از بندر خرمشهر به کشور‌های حوزۀ خلیج فارس است.

اسعدی در ادامه با اشاره به مزایای خاص بندر خرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: بندر خرمشهر با برخورداری از امکانات تخلیه و بارگیری آمادگی ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا را دارد.

وی بیان کرد: بندر خرمشهر در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق  و اقلیم کردستان به شمار می‌رود.

به گزارش مانا، همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان اشغال این بندر توسط نظامیان بعثی عراق، نابود شد. بازسازی این بندر پس از پایان جنگ تحمیلی شروع شد.

پیش از شروع جنگ تحمیلی، سالانه حدود ۴.۵ میلیون تُن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری می‌شد.

هم اکنون میزان تخلیه و بارگیری کالا در خرمشهر به بیش از ۲.۵ میلیون تن رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار