۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

ساخت کشتی های جدید با انرژی ترکیبی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد استفاده از انرژی ترکیبی به منظور کاهش آلودگی کشتی‌ها می‌تواند تا ۹۵ درصد از انتشار کربن سیاه جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۸۹۴۳
ساخت کشتی های جدید با انرژی ترکیبی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، پروژۀ تحقیقاتی DECARBONIZATION  اخیراً بر روی یک کشتی فله‌بر و کروز انجام شده که در آن استفاده از بادبان و هیدروژن بر روی کشتی‌ها، ثابت کرد که ترکیب اشکال مختلف انرژی کم کربن و فنّاوری مختلف مانند هیدروژن، انرژی باد، باتری‌های الکتریکی، بهینه کردن حرارت، روغن کاملاً استاندارد، همچنین فنّاوری‌های ضد رسوب جدید در کشتی‌ها می‌تواند به کاهش بیش از حد و غیر‌قابل انتظار گاز‌های گلخانه‌ای بین ۵۰ تا ۹۵ درصد منجر شود.

"SUVI KARINN" رئیس این پروژه از دانشگاه واسای فنلاند در این زمینه می‌گوید: این پروژه با نام اختصاری CHEK در صدد است با ترکیب انواع انرژی‌ها، آلودگی‌های مربوط به کشتی‌ها را به حداقل برساند، زیرا اعتقاد داریم بدون استفاده از انرژی‌های ترکیب شده صنعت کشتیرانی قادر به کاهش انتشار CO۲ نیست  که اهداف بلند پروازانه آن توسط IMO پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: حمل و نقل دریایی در آینده باید فنّاوری‌های در حال ظهور را به یک همزیستی سیستماتیک تبدیل کند تا بتواند اهداف IMO و جامعه جهانی را محقق سازد.

وی با اشاره به اینکه  تا کنون این انرژی ترکیبی  بر روی یک کشتی فله‌بر و کشتی کروز آزمایش شده  و بازخورد بسیار جالیی در بر داشته است، یاد‌آور شد: این پروژه روی کشتی‌های در حال ساخت اعمال خواهد شد.

"جان کوپر" مدیر‌عامل شرکت BAR TECHNOLOGY که از مجریان پروژه در این زمینه است، گفت: در کشتی‌ها از پیشران‌های بادی با قابلیت کارآیی مناسب برای صرفه‌جویی در انرژی استفاده خواهیم کرد که با این کار سنگِ بنای حمل و نقل کم کربن در آینده را خواهیم گذاشت ما خوشحالیم که جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که از انرژی ترکیبی در صنعت حمل و نقل استفاده می‌کنیم.

در اولین آزمایش بر روی کشتی فله‌بر به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و با آزمایش دوم بر روی کشتی کروز با استفاده از سوخت هیدروژن طراحی لازم را انجام داده و مطمئنیم که به نتایج خوبی خواهیم رسید.

"سی پوینامی" استاد فنّاوری انرژی دانشگاه واسا نیز در ادامه یاد‌آور شد: متخصصان فنّاوری انرژی در این دانشگاه با ترکیب انواع انرژی‌ها با سوخت هیدروژن به نمونه‌های جدید برای راه‌اندازی موتور‌های هیدروژنی دست یافتند. این سیستم به گونه‌ای طراحی می‌شود که سلول‌های سوختی آن قادر هستند از همه نوع سوخت به عنوان سوخت ترکیبی استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: این پروژه قرار است از ژوئن ۲۰۲۱ به طور رسمی اجرا شود و پس از مدت ۳۶ ماه به تولید انبوه خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار