۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
سید مرندی:

جایگزینی ۷ هزار موتور‌ دو زمانه با موتورهای چهار زمانه/ انقلابی در توسعه صنایع دریایی شکل گرفته است

رئیس دبیرخانه شواری عالی صنایع دریایی گفت: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بر‌اساس منویات مقام معظم رهبری، انقلاب بزرگی در زمینۀ توسعه صنایع دریایی آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۹۲۷
۷ هزار موتور‌های دو زمانه شناور‌های کوچک/ انقلابی در توسعه صنایع دریایی شکل گرفته است
 
به گزارش خبرنگار مانا، سیامک سید مرندی که در مراسم امضاء قرارداد ساخت ۱۰ شناور راهنمابر بین سازمان بنادر و دریانوردی و تولیدکنندگان داخلی به ارزش ۳۹۰۷ میلیارد ریال سخن می‌گفت: با بیان اینکه طبق اهداف اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی ساخت ۱۳۵۸ فروند شناور‌های مختلف در داخل کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: با قراردادی که امروز به امضاء طرفین می‌رسد مجموع شناور‌های به قرارداد رسیده به ۲۶ فروند می‌رسد که ساخت چهار فروند آن‌ها آغاز شده است.
مرندی مجموعۀ این اقدامات را انقلابی در صنایع دریایی کشور قلمداد کرد و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینۀ توسعه دریامحور، با اعلام اینکه برای جایگزینی ۴۵۰۲ فروند شناور فرسوده اقدامات لازم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با جایگزینی این شناور‌ها امنیت و ایمنی دریانوردی بهبود خواهد یافت و شاهد کاهش مصرف سوخت نیز خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۹۰ فروند شناور استیجاری در سکو‌های نفتی کشور اشاره کرد و گفت: با کمک شرکت‌های داخلی به دنبال جایگزین‌سازی شناور‌های ساخت داخل با این شناور‌های خارجی استیجاری هستیم.
رئیس دبیرخانه شواری عالی صنایع دریایی یکی دیگر از اقدامات صنایع دریایی کشور را جایگزینی هفت هزار موتور دوزمانه با موتور‌های چهار زمانه در حوزۀ قایق‌های موتوری اعلام کرد و گفت: خط تولید این موتور‌ها به همت شرکت ایران صدرا و با حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر و با اعتمادی که به صنایع دریایی داخلی صورت گرفت تا ۹۰ درصد از تعمیرات شناور‌ها در داخل کشور انجام می‌شود، افزود: هم اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران بخش اعظمی از نیاز‌های تعمیراتی خود را در داخل انجام می‌دهند که باید از این دو مجموعه از این بابت تقدیر و تشکر به عمل آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار