۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

رسوب کانتینری و ضرب‌الاجل واکسینه شدن کارکنان بارانداز دو معضل گریبانگیر بنادر آمریکا

درحالی که رسوب کانتینری در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ آمریکا به اوج خود رسیده، اعضای کنگره و مقامات بهداشتی با تعیین ضرب الاجل از مدیران بندری خواسته‌اند قبل از تعیین تکلیف رسوب کانتینری کارکنان بندری و خدمه کشتی‌ها حتماً باید در مقابل کرونا واکسینه شوند.
کد خبر: ۸۸۹۲۴
رسوب کانتینری و ضرب‌الاجل واکسینه شدن کارکنان بارانداز دو معضل گریبانگیر بنادر آمریکا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در حال حاضر بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ به عنوان شلوغ‌ترین بنادر شناخته می‌شوند که انباشته از کانتینر‌هایی است که به علت وجود کرونا به صورت اجباری در آن‌ها تخلیه شده‌اند.

اگر‌چه مسئولان بندری با فشار صاحبان کالا که سردرگُم و در به در دنبال کالا‌های خود هستند، در صدد هستند هرچه زودتر مشکل رسوب کانتینری حل شود، اما اعضای کنگره و مقامات بهداشتی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند قبل از واکسینه شده کارکنان بار‌انداز و خدمۀ کشتی‌هایی که در بندر پهلو گرفته‌اند، به فعالیت دیگری بپردازند.

براساس این گزارش ازدحام کانتینر در این بنادر به قدری بالاست که چند روزی است ۲۷ کشتی در اسکله‌ها منتظر تخلیه کالا هستند، اما فضای خالی برای تخلیۀ بار وجود ندارد.

"کیپ لووتیت" مسئول اجرایی جابه‌جایی کالا در بندر لانگ‌بیچ در این زمینه گفت: محدودیت‌های ایمنی با هدف جلو‌گیری از ویروس کرونا باعث رسوب و ترافیک کانتینری شده است. اگرچه تلاش می‌کنیم تا حدودی  این مشکل را کاهش دهیم، اما ۱۵ مقام بلند‌پایه اجرایی و بهداشتی که در میان آنان نام اعضای کنگره نیز درج شده، طی نامه‌ای به مدیران و مسئولان اجرایی و بهداشتی کالیفرنیا اعلام کرده‌اند قبل از هر نوع فعالیتی کارکنان ساکن در بنادر واکسینه شوند که این موضوع مشکلات را دوچندان کرده است.

"ژن ریسا" مدیر‌اجرای بندر لس‌آنجلس نیز گفت: حق با نویسندگان نامه است، زیرا از بین ۱۵ هزار شاغل در این بندر ۷۰۰ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم است. البته ما نمی‌دانیم  چه پاسخی به  صاحبان کالا و شرکت‌ها در چنین وضعیتی بدهیم.

"ماریو کوردرو" مدیراجرایی بند‌ر لانگ‌بیچ نیز در ادامه گفت: این مشکل صرفاً به بنادر جنوب کالیفرنیا محدود نمی‌شود بلکه مانند اپیدمی کرونا همۀ بنادر را فراگرفته و نگرانی بیش از حدی برای صاحبان کالا، خطوط کشتیرانی و مسئولان بندری فراهم کرده که هیچ کس تکلیف خود را نمی‌داند.

وی در پایان گفت: بدون شک تأمین و تزریق واکسن به زمان زیادی نیاز دارد که این کار عملیات تخلیه و بارگیری را به تعویق انداخته و بر رسوب کانتینری خواهد افزود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار