۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

افزایش چشمگیر قیمت آبزیان در سال ۹۹

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از افزایش چشمگیر قیمت آبزیان در سال ۹۹ در بازار داخلی خبر داد و گفت: مهمترین دلیل این امر نیز به تورم و مسائل اقتصادی کشور مربوط می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۳
افزایش چشمگیر قیمت آبزیان در سال ۹۹
 
حسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۵۲۶ هزار تن انواع ماهیان پرورشی تولید شده بود، بیان داشت: ماهیان پرورشی شامل ماهیان گرمابی و سردآبی است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: در میان ماهیان سردآبی پرورش قزل‌آلا از رونق بسیار خوبی برخوردار است که بخشی از تولید آن در بازار داخلی مصرف می‌شود و بخش دیگر به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

عبدالحی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار تن ماهی قزل‌آلا تولید شد، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود تولید ماهی قزل‌آلا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بخش اعظم استخر‌های پرورشی ماهی قزل‌آلا در استان مازندران استقرار دارند.

وی در خصوص گونه سالمون قزل‌آلا که با قیمت بالاتری عرضه می‌شود، اظهار داشت: این گونه ماهی از نظر خاصیت غذایی هیچ گونه تفاوتی با قزل‌آلای معمولی ندارد و رنگ صورتی آن به دلیل رنگدانه‌ای است که در غذایی است که به این ماهی داده می‌شود.

وی همچنین کپور ماهی پرورشی را گونه پرطرفدار ماهیان گرمابی اعلام کرد و گفت: این گونه ماهی نیز به دلیل چربی زیاد، بین کشور‌های عربی بسیار پرطرفدار است و بخش عمده ماهی کپور پرورشی تولید شده به کشور عراق صادر می‌شود.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به حمایت سازمان شیلات ایران از پرورش دهندگان ماهیان گرمابی و سردآبی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک به اهداف برنامه ششم توسعه در خصوص تولید این گونه ماهیان دست یابیم.

وی از افزایش چشمگیر قیمت آبزیان در سال ۹۹ در بازار داخلی خبر داد و اذعان داشت: مهمترین دلیل این امر نیز به تورم و مسائل اقتصادی کشور مربوط می‌شود.

عبدالحی خاطرنشان ساخت: البته کمی شیوع کرونا بر این امر تاثیر گذار بود، اما دلیل اصلی به همان مشکلات اقتصادی و تورم مربوط می‌شود که امیدواریم با رفع این مشکلات، روند افزایش سرانه مصرف آبزیان ادامه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار