۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:

نرخ جا به جایی کانتینر در بندر امیرآباد ۲۰ درصد ارزانتر از سایر بنادر/ اسنپ کانتینری کشتیرانی خزر راه اندازی شد

نرخ جا به جایی کانتینر در بندر امیرآباد ۲۰ درصد ارزانتر از سایر بنادر/ اسنپ کانتینری کشتیرانی خزر راه اندازی شد
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: برای تشویق بهره‌گیری صادرکنندگان مازندران از کانتینر‌های یخچال‌دار موجود در بندرامیر آباد، نرخ جا به جایی کالا‌ها از این بندر نسبت به سایر بنادر شمالی از جمله انزلی و آستارا ۲۰ درصد ارزانتر است.
کد خبر: ۸۸۹۲۱

به گزارش ایرنا، کاپیتان داوود تفتی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری افزود : با وجود شرایط دشوار اقتصادی ، امکانات زیرساختی و ظرفیت خوبی در حوزه کانتینری دریایی بنادر حاشیه دریای خزر به خصوص بندر امیرآباد ایجاد شد که در افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران بسیار موثر خواهد بود.

وی از وجود ۱۰ کانتینر یخچال‌دار به عنوان بخشی از این ظرفیت یاد کرد و گفت : برای تشویق بهره‌گیری صادرکنندگان مازندران از کانتینرهای یخچال‌دار موجود در بندرامیر آباد ، نرخ جا به جایی کالاها از این بندر نسبت به سایر بنادر شمالی از جمله انزلی و آستارا ۲۰ درصد ارزانتر است.

مدیرعامل کشتیرانی خزر اظهار داشت : با این وجود، صادرکنندگان استان مازندران استقبال چندانی از این ظرفیت های کانتینری در بندرامیرآباد ندارند و حدود ۷۰ درصد آن بلا استفاده است.

وی افزود : هم اکنون بخش زیادی از محصولات کشاورزی صادراتی مازندران از بنادر استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود ، در حالی که از لحاظ امکانات زیرساختی مشکلی برای صادرات این محصولات از بنادر مازندران به ویژه امیرآباد وجود ندارد.

تفنی تاکید کرد: صادرکنندگان مازندرانی با بهره‌گیری از ظرفیت های موجود زیرساختی در بندرامیرآباد به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی می توانند حتی محصولات کشاورزی استان را از طریق کشورهای آسیای میانه به اروپا نیز صادر کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر کشتیرانی خزر در سه شهرستان نکاء ، فریدونکنار و بندرامیرآباد در استان مازندران گفت که به زودی دفتر این شرکت در یکی از شهرستان‌های دیگر استاان هم برای تسهیل در خدمات‌دهی به صادرکنندگان و رسیدگی به مشکلات آنان راه‌اندازی خواهد شد.

 مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر همچنین گفت: در راستای تسریع در خدمات‌رسانی حمل و نقل دریایی به صادرکنندگان ایرانی در دریای خزر، اسنپ کانتینری راه اندازی شده است و تمامی صادر کنندگان ایرانی می توانند برای تسریع در انجام صادرات خود از این کانتینرها برای حمل کالاهای صادراتی به کشورهای حاشیه خزر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای خدمات رسانی به این حوزه در ۱۱ استان کشور فاقد بندر نیز پایانه کانتینری برای دسترسی آسان به حمل و نقل دریایی راه اندازی شد تا صادرکنندگان بتوانند در کمترین زمان از ظرفیت های کشتیرانی خزر برای جابه جایی کالاهای صادراتی بهره‌مند شوند.

استان مازندران سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کنند که یک سوم از این محصولات را مرکبات تشکیل می دهد که در سال جاری حدود ۱۶۹ هزار تن از این محصولات به ارزش  ۱۴۰ میلیون دلار محصولات باغی از این استان به خارج از کشور صادر شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حجم صادرات محصولات باغی استان به خارج از کشور به حدود ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار