۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

آغاز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در دریای خزر

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از انجام اقدامات موثر در راستای رونق گردشگری دریای خزر از طریق ایجاد اسکله و راه اندازی شناور‌های تفریحی در نقاط مختلف ساحلی این دریا با همکاری مشترک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۰۴
آغاز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در دریای خزر
 
لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت رونق گردشگری دریایی در دریای خزر، اظهار داشت: در این راستا با همکاری مشترک سازمان بنادر و دریانوردی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی در دریای خزر آغاز شده است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  بر اساس تعاملات صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی، امسال مجوز احداث تعدادی اسکله تفریحی در طول نوار ساحلی دریای خزر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود همچنین به همکاری و پیگیری مستمر استانداری مازندران برای ایجاد اسکله‌های تفریحی اشاره کرد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: ساخت اسکله‌های تفریحی در مناطق تعیین شده بر اساس ضوابط ایجاد مراکز گردشگری دریایی که به زودی ابلاغ می‌شود، صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به پتانسیل بالای رونق گردشگری دریایی در در سواحل و آب‌های دریای خزر، اذعان داشت: امیدواریم با افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به زودی شاهد رونق بیش از پیش گردشگری دریایی در شمال کشور باشیم.

اژدری در خصوص نحوه فعالیت شناور‌های تفریحی در دریای خزر نیز گفت: با توجه به خصوصیات ویژه دریانوردی در دریای خزر، لذا نوع و ظرفیت حمل گردشگر شناور‌های تفریحی باید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعیین شوند.

به گفته وی، پس از تاسیس اسکله‌ها و خرید شناور‌های تفریحی، مسیر‌های گردشگری دریایی در دریای خزر نیز برای تردد این شناور‌ها و ارائه خدمات تفریحات دریایی به گردشگران مشخص خواهد شد تا لحظات خاطره انگیری برای گردشگران به یادگار ماند.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: با اقدامات در حال انجام بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تردد شناور‌های بزرگ تفریحی در نوار ساحلی دریای خزر همچون آب‌های جنوبی کشور خواهیم بود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: علاوه بر شناور‌های تفریحی و سایر تاسیسات گردشگری دریایی، ظرفیت‌های دیگری برای رونق گردشگری دریای خزر از جمله صیادی و پرورش ماهی وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار