۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: در ۱۰ ماه سال جاری یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از منطقه آزاد اروند صادر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۰۳
صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری کالا از منطقه آزاد اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: کالا‌های غیرنفتی شامل آبزیان، مواد معدنی  غذایی، میوه و تره‌بار، صیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی از بنادر خرمشهر  آبادان و مرز زمینی شلمچه که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند که به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و عراق صادر شدند.

وی از عراق به عنوان مقصد اصلی صادرات کالا‌های غیر نفتی از منطقه آزاد اروند نام برد و گفت: صادرات از مرز بین المللی شلمچه به دلیل شرایط کرونایی چهار ماه متوقف شد، ولی با تمهیدات اتخاذ شده روند صادرات از این مرز افزایشی است به طوری که در مقایسه مدت مشابه پارسال شاهد افزایش صادرات در این منطقه هستیم.

موسوی گفت: سال گذشته کل حجم صادرات از منطقه آزاد اروند یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار بود که این نشان از رشد قابل قبول صادرات منطقه آزاد اروند در سال جاری دارد.

وی گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۵۱ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی از کشور‌های چین، ترکیه و عراق در منطقه آزاد اروند جذب شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند به ایجاد یک‌ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در سال جاری در واحد‌های صنعتی این منطقه اشاره کرد و افزود: به رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا همچنین تحریم ظالمانه وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

موسوی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۹۰ شرکت تولیدی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری ۱۰ واحد صنعتی و تولیدی در این منطقه باشیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خود را بر اساس محدوده تعیین شده در هیئت دولت شروع کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار