۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

افزایش بهره‌وری ۵۰ درصدی حمل ریلی در مجتمع بندری امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال نوسازی ۱۴ کیلومتر از خطوط ریلی داخلی مجتمع بندری امام، علاوه بر انطباق ویژگی‌های فنی بر اساس استاندارد‌های مطلوب و افزایش ظرفیت ۲۵ تُنی، میزان بهره‌وری حمل ریلی نیز ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۰۲
افزایش بهره‌وری ۵۰ درصدی حمل ریلی در مجتمع بندری امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس با اشاره به اینکه ارتقای ظرفیت و توان روساخت‌های بندری به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان از اهم اهداف این اداره کل است اظهار داشت: به دنبال رویکرد اخیر سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص افزایش سهم حمل ونقل ریلی با هم‌افزایی راه‌آهن جمهوری اسلامی، اقدامات متعددی برای تشویق و ترغیب صاحبان کالا به منظور بهره‌گیری از توان ریلی در بنادر انجام شده است.

وی در ادامه افزود: افزایش ایستگاه‌های بارگیری از پنج به ۱۳ ایستگاه از جمله اقدامات شاخصی است که با تعامل گسترده برای تقویت حمل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.

دریس همچنین بهره‌گیری از این تعداد ایستگاه موجب شده میزان حمل ریلی ۵۷ هزار تُن و در مجموع میانگین حمل ریلی نسبت به گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

چندی پیش در آیینی با حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پروژه عمرانی تعمیرات ۱۴ کیلومتر راه‌آهن داخلی محور B. و سیلوی بندرامام با اعتباری بالغ بر۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام ۵۰ میلیون تُن است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار