۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

صدور گواهی عاری از کووید ۱۹ برای میگو‌های صادراتی

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از صدور گواهی عاری از کووید ۱۹ برای میگو‌های صادراتی به مقاصد چین و اتحادیه اروپا خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۹
صدور گواهی عاری از کووید ۱۹ برای میگو‌های صادراتی
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه چین همواره اصلی‌ترین مقصد صادرات میگوی پرورشی کشور بوده است، اذعان داشت: امسال به دلیل کرونا و با توجه به قوانین اعمال شده از سوی کشور چین، صادرات مستقیم میگو به این کشور به شدت کاهش یافت.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، خاطرنشان ساخت: همچنین کشور‌های اتحادیه اروپا نیز صادرات آبزیان را منوط به گواهی عاری از بیماری کووید ۱۹ کرده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: بخشی از این امر به دلیل کوتاهی سازمان دامپزشکی در ایجاد پروتکل‌های عدم آلودگی آبزیان به کووید ۱۹ بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با همکاری سازمان دامپزشکی کشور نسبت به آزمایش میگو‌ها برای دریافت گواهی عاری از آلودگی به کووید ۱۹ اقدام کرده است.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، تاکید کرد: امیدواریم به این ترتیب به زودی شاهد صادرات میگو به اصلی‌ترین بازار کشورمان یعنی چین و نیز اتحادیه اروپا باشیم.

به گفته خدایی، صادرات میگوی پرورشی امسال در مقایسه با سال گذشته تا کنون با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است که دلیل آن نیز همانطور که پیش از این اعلام شد، مربوط به عدم صادرات مستقیم به کشور چین است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم زیادی میگوی پرورشی در انبار‌ها وجود دارند، بیان داشت: امیدواریم با رفع مشکلات به وجود آمده و صدور گواهی عاری از کووید۱۹ به زودی شاهد صادرات مابقی میگو‌های تولید شده باشیم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در خصوص برنامه تولید میگوی سال آینده گفت: میگوی پرورشی به دلیل شیوع کرونا با کاهش تولید توسط پرورش دهندگان همراه شد تا بتوانند بازار فروش را از دست ندهند، بنابراین تولید سال آینده نیز کاملاً منوط به وضعیت شیوع بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان زیاد است، اظهار داشت: امید می‌رود سال آینده با رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا، شاهد رونق صنعت میگوی کشور باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود به افزایش ۵۰ درصدی صادرات خاویار نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تُن خاویار پرورشی صادر شده بود که هم اکنون این رقم به ۲۳۰۰ کیلو رسیده است.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران تاکید کرد: با توجه به استقبال کشور‌های هدف صادرات آبزیان از خاویار پرورشی، با افزایش تولید در سال‌های آینده این صنعت نیز رونق خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار