۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

بازگشت مجدد کرونا و نگرانی از بحرانی‌تر شدن تغییر خدمه

بازگشت مجدد کرونا و نگرانی از بحرانی‌تر شدن تغییر خدمه
شیوع مجدد کرونای جهشی در برخی از کشور‌ها به ویژه در انگلیس و آفریقای جنوبی که باعث شده محدودیت‌های مرزی بیشتر اعمال شود، نگرانی جامعۀ دریایی را پیرامون حل مشکل بحران خدمه بیشتر کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Henrik Jensen" مدیر‌عامل شرکت خدماتی  Danica Crewing Services  که در زمینۀ تامین نیروی انسانی کشتی‌ها فعالیت می‌کند ابراز نگرانی کرد ممکن است بحران تغییر خدمه با شیوع نوع جدید کووید ۱۹ بحرانی‌تر شود، زیرا لغو پرواز هواپیما در برخی کشور‌ها به این بحران دامن خواهد زد.

وی در ادامه افزود: با شرایط فعلی ممکن است جامعۀ دریایی به سمت بحران جدید تغییر خدمه پیش برود که آن هم باعث ایجاد مشکلات عملیاتی و لجستیکی می‌شود.

وی در ادامه یاد‌آورشد: اگرچه براساس پیشنهاد سازمان ملل متحد و سازمان IMO همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد کشور‌ها باید بر‌اساس الگو‌ها و دستورالعمل‌های جهانی در ارتباط با تغییر خدمه رفتار کنند، اما متاسفانه  در حال حاضر استاندارد بین‌المللی یکنواختی برای تغییر خدمه وجود ندارد و بیشتر مقررات محلی عامل اصلی کنترل تغییر خدمه است.

مدیرعامل شرکت Danica در پایان گفت: متاسفانه نوع جهشی ویروس کرونا باعث ابتلای چند دریانورد و حتی همسران آن‌ها در کشتی شده به همین جهت وضعیت بسیار جدی و مراقبت‌های پزشکی باید برای درمان این قبیل بیماران منظور شود. به هرحال راه پرخطر و بسیار دشواری را در پیش داریم که از یک طرف نمی‌توانیم تغییر خدمه را کنار بگذاریم و از سوی دیگر  از دستمان کاری بر نمی‌آید. این یک معادله‌ای است که حل آن به یک عزم جهانی نیاز دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار