۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

اشتغالزایی پایدار در سواحل و منابع آبی خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی گفت: اشتغال پایدار با بهره‌گیری از سواحل و منابع آبی خوزستان ایجاد می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۸۸۵

اشتغالزایی پایدار در سواحل و منابع آبی خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در نشست کارگروه ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان بر اهمیت تعیین حد مبنا و حریم سواحل خوزستان با هدف اجرای کامل طرح جامع ICZM تاکید کرد.

وی با اشاره به توانمندی سواحل خوزستان در ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه‌های گردشگری دریایی و پرورش آبزیان افزود: با توجه به اینکه انجام طرح‌های مطالعاتی پیش از آغاز مراحل اجرایی آن اهمیت بسزایی دارد، دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه‌های گردشگری، منابع طبیعی و حاکمیتی باید با بررسی‌های لازم و مطالعات کارشناسی به منظور تسریع در انجام طرح‌های یاد شده اقدام های لازم را انجام دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در زمینه تعیین حریم سواحل و بهره‌گیری از منابع آبی برای رونق فرصت‌های اشتغال پایدار تاکید کرد و افزود: هنوز تنها بخشی از ظرفیت های ساحلی خوزستان استفاده شده و هنوز بخش عظیمی از این ظرفیت‌ها بلااستفاده مانده است.

*احداث تصفیه‌خانه روغن خوراکی در بندر امام  

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این نشست گفت: با راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی در بندر امام، هزینه‌های حمل و ذخیره سازی این محصول کاهش یافت.

دریس از پایان عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه روغن خوراکی با ظرفیت روزانه 150 تُن روغن خام در بندر امام خبرداد.

وی افزود: تصفیه‌خانه یاد شده با بهره‌گیری از واحد‌های خنثی‌سازی، بلیچر، بی‌رنگ‌سازی، بی‌بوسازی به روش تقطیر همراه با 16 مخزن ذخیره به همت و تلاش متخصصان ایرانی ساخته و نصب شد.

وی در تشریح مزایای این تصفیه‌خانه گفت: به لحاظ مجاورت آن با سه واحد کارخانه روغن‌کشی، امکان دسترسی آسان به روغن خام تولیدی فراهم می‌شود و به دنبال آن مسافت حمل، جابه‌جایی و هزینه‌های ذخیره‌سازی و قیمت تمام شده تولید روغن خوراکی کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: فعالیت این تصفیه‌خانه به عنوان بخشی از کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج فارس ضمن اینکه موجب کاهش نیاز کشور به واردات روغن خوراکی می‌شود، در ایجاد ارزش افزوده از طریق استقرار صنایع تبدیلی در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امام تاثیر بسزایی دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار