۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

آغاز به کار شرکت مدیریت صادرات با حضور سفیر روسیه در ایران

آغاز به کار شرکت مدیریت صادرات با حضور سفیر روسیه در ایران
یک شرکت مدیریت صادرات در منطقه آزاد انزلی با حضور سفیر کشور روسیه در ایران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۳
به گزارش مانا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم آغاز به کار این شرکت صادراتی گفت:  تاسیس شرکت مدیریت صادراتی می تواند زمینه همکاری بیشتر ایران با کشور روسیه را فراهم کند.
محمد ولی روزبهان با اشاره به اینکه بستر فعالیت های تجاری دریا محور بین دو کشور ایران و روسیه از طریق بنادر کاسپین و انزلی فراهم است افزود: درک موقعیت ژئوپلتیک ایران و تدوین برنامه توسعه محور و تعیین چشم اندازهای صادراتی می تواند موفقیت ها در روابط اقتصادی را بیشتر از گذشته کند. 
وی گفت : با ایجاد و فعال سازی راهگذار شمال -جنوب و راهگذار شرق -غرب می توان اقدامات لازم را در زمینه ایجاد توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری فراهم کرد که در سال‌های آینده با ایجاد ریل سراسری و بهره برداری از اسکله های متصل به راه آهن این ظرفیت بیش از پیش در استان گیلان تقویت می شود.
محمد ولی روزبهان، تاسیس شرکت مدیریت صادراتی ، اقلیم مناسب ، قرار گرفتن در سواحل دریای خزر ، نزدیکی به پایتخت ، وجود شهرهای با جمعیت مناسب در نزدیکی منطقه و برخورداری از نیروی انسانی بسیار توانمند و تحصیل کرده را بخشی از مزایای منطقه آزاد انزلی برشمرد و افزود: این عوامل منطقه آزاد انزلی را در موقعیت بسیار مناسب و راهبردی قرار داده که در کشور کم نظیر است. 
سفیر فدراسیون روسیه در ایران در مراسم بهره برداری از شرکت مدیریت صادرات کاسپین گیل در منطقه آزاد انزلی به نقش شرکت مدیریت صادرات اشاره کرد و گفت : شرکت تاسیس شده نقش مهمی در توسعه روابط ایران و روسیه دارد و با ایجاد شبکه زنجیره ای بین فعالان بازرگانی دو کشور از توانمندی های یکدیگر بهره مند خواهند شد.
لوان جاگاریان به روابط خوب سیاسی بین دو کشور هم اشاره کرد و افزود : روابط سیاسی دو کشور باید بستر لازم را برای توسعه روابط تجاری فراهم کند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه  هم در این مراسم گفت : ما پشتیبان شرکت هایی  هستیم که در زمینه توسعه صادرات فعالیت می کنند .
هادی تیزهوش تابان ،یکی از مشکلات فعالان حوزه اقتصادی را تنوع قوانین اعلام کرد و افزود: تنوع قوانین مشکلات  زیادی را برای فعالان  اقتصادی ایجاد می کند که از مسئولان مربوطه درخواست تجدید نظر در قوانین را داریم. 
وی سپس خواستار ایجاد یک شعبه بانک روسی در منطقه آزاد انزلی برای توسعه تبادلات تجاری بین ایران و روسیه شد و این اقدام را یکی از بهترین راه‌های توسعه تجاری این دو کشور دانست . 
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استان گیلان و مدیر عامل شرکت مدیریت صادراتی نیز آغاز به کار این شرکت صادراتی را در توسعه مبادلات تجاری دو کشور بسیار راهگشا عنوان کرد . 
سعید جلالی فر گفت : ما به دنبال پیوند صنعتی بین ایران و روسیه هستیم که با تکمیل راه آهن رشت - آستارا  ارتباط صنعتی نیز بین دو کشور بیشتر می شود. 
در پایان این مراسم مدال تقدیر دولت روسیه به سعید جلالی فر یکی از فعالان اقتصادی با کشور روسیه اهدا شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار