۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

رفع مشکل مرز تالاب‌های بین‌المللی انزلی و میانکاله

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در جلسه آتی ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور که بهمن ماه برگزار می‌شود، چالش بزرگ به وجود آمده در خصوص مرز تالاب‌های بین‌المللی انزلی و میانکاله، با ارائه گزارش جدید از تعیین مرز از سوی وزارت نیرو برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۶

رفع مشکل مرز تالاب‌های بین‌المللی انزلی و میانکاله

مسعود باقرزاده کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تعیین حریم و مرز تالاب های میانکاله و انزلی که جزء وظایف وزارت نیرو است و توسط این وزارتخانه تعیین شده‌، مشکلات زیادی را برای جامعه محلی آن مناطق به وجود آورده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط‌ زیست، ادامه داد: در این خصوص استانداران استان‌های گیلان و گلستان نیز شکایت‌های خود را ارسال کرده بودند.

وی بیان داشت: با تعیین مرزی که از سوی وزارت نیرو برای تالاب بین المللی انزلی صورت گرفته بود، محدوده 25 روستا داخل مرز تالاب قرار گرفته  و در منطقه میانکاله نیز مشکلاتی برای جامعه محلی بندر ترکمن به وجود آمده بود.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست با اشاره به چالش های اجتماعی به وجود آمده در تعیین مرز تالاب های میانکاله و انزلی اذعان داشت: از آنجا که تعیین مرز در راستای قانون جلوگیری از تخریب تالاب ها صورت می‌گیرد، بنابراین محدوده‌هایی که در مرز تالاب واقع می‌شوند، مجوز بسیاری از اقدامات اعم از صید و کشاورزی را نخواهند داشت.

باقرزاده کریمی، عنوان کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی و جلسات مشترک با مسئولان مربوطه وزارت نیرو، این وزارتخانه نسبت به اصلاح مرز تالاب های میانکاله و انزلی اقدامات لازم را انجام داده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط‌ زیست، بیان داشت: قرار است در جلسه آتی ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور که بهمن ماه برگزار می‌شود، چالش بزرگ به وجود آمده در خصوص مرز تالاب‌های بین‌المللی انزلی و میانکاله با ارائه گزارش جدید از تعیین مرز از سوی وزارت نیرو برطرف شود.

به گفته وی، آخرین جلسه ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور در تیر ماه امسال با محوریت بررسی مشکلات و احیای تالاب های میانکاله و انزلی برگزار شده بود.

باقرزاده کریمی با اشاره به اینکه این جلسه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود، بیان داشت: در جلسه تیر ماه، پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارائه شده توسط سازمان محیط زیست به منظور احیای خلیج گرگان و میانکاله از سوی این ستاد جهت اجرایی شدن تصویب نهایی شد.

وی افزود: بر این اساس به منظور احیای خلیج گرگان و میانکاله از سوی کارشناسان محیط زیست پروژه های کوتاه مدت تعریف شده و پروژه های بلند مدت نیز ظرف حداکثر پنج سال اجرایی خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، به منظور اجرایی شدن پروژه های احیای خلیج گرگان و میانکاله تمام دستگاه‌های عضو ستاد ملی تالاب های کشور، موظف به انجام مصوبات این پروژه ها هستند.

وی همچنین  از آغاز پروژه هفت ساله احیای تالاب بین‌المللی انزلی بر اساس مصوبه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور خبر داد و گفت: بر‌اساس مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، طرح احیای تالاب انزلی در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار