۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

کاهش تولید میگو توسط پرورش دهندگان به دلیل کرونا

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: به دلیل شیوع کرونا، تولید کنندگان میگوی پرورشی اقدام به کاهش تولید کرده اند تا با عرضه میگو‌های تولید شده در بازار‌های خارجی با مشکل مواجه نشوند.
کد خبر: ۸۸۸۶۵
کاهش تولید میگو توسط پرورش دهندگان به دلیل کرونا
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا از سال گذشته تا کنون، پرورش دهندگان میگو اقدام به کاهش تولید میگو کردند تا با عرضه میگو‌های تولید شده در بازار‌های داخلی با مشکل مواجه نشده و تمام میگو‌ها را به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به تولید حدود ۵۰ هزار تُن میگوی پرورشی در سال ۹۹ گفت: توان پرورش دهندگان برای تولید میگوی امسال بسیار بیش از ۵۰ هزار تُن بود، اما در اقدامی هوشمندانه  به دلیل شیوع کرونا، مقدار پرورش میگو را کاهش دادند.

وی خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان نیز که هر سال در دو کراپ نسبت به تولید میگوی پرورشی اقدام می‌کرد امسال فقط یک کراپ به تولید میگو در مزارع اختصاص داد.

وی در ادامه همچنین به کاهش چشمگیر تولید میگوی پرورشی در استان گلستان برای جلوگیری از بیماری لکۀ سفید اشاره کرد و اذعان داشت: این کاهش تراکم در تولید موفقیت آمیز بوده و مانع شیوع بیماری در مزارع این استان شد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران تاکید کرد: میگوی پرورشی در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان تولید و بخش اعظم آن به بازار‌های خارجی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تا کنون ۱۰۱ هزار تُن انواع آبزیان به کشور‌های هدف صادر شده است، بیان داشت: بخش اعظم صادرات آبزیان همچون سال‌های گذشته به صادرات میگوی پرورشی اختصاص دارد.

این مقام مسئول در اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد افزایش صادرات آبزیان در مقایسه با سال گذشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش صادرات آبزیان در سال جاری گفت: این امر در شرایط شیوع کرونا صورت گرفته و افزایش صادرات را امسال در بخش کشاورزی تنها در صادرات آبزیان داشته‌ایم که این امر بی سابقه بوده است.

وی یادآور شد: ماهیان غیرماکول صید شده در خلیج فارس و دریای عمان، میگوی پرورشی، کپور پرورشی، قزال آلا، پودر ماهی، کنسرو و خاویار پرورشی از جمله مهمترین آبزیان صادر شده به کشور‌های هدف در سال جاری محسوب می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی بوده است که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا سال ۱۴۰۴ در‌آمد سالانه صادرات آبزیان به ۶۰۰ میلیون دلار برسد که ما قطعاً در سال ۱۴۰۰ به این رقم خواهیم رسید.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، اعلام کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴ یعنی پایان برنامه ششم توسعه صادرات سالانه آبزیان به ۸۰۰ میلیون دلار یعنی ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از برنامه ریزی‌های انجام شده، خواهد رسید.

خدایی تاکید کرد: آبزیان صادر شده شامل ماهیان حرام گوشت، میگوی پرورشی، ماهیان پرورشی، خاویار پرورشی، کنسرو و غذای آبزیان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار