۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

خلیج گینه رکورد‌دار دزدی دریایی در سال ۲۰۲۰

۱۳۰ خدمه کشتی در ۲۲ حادثۀ دریایی طی سال ۲۰۲۰ در خلیج گینه ربوده شدند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۵۶
خلیج گینه رکورد‌دار دزدی دریایی در سال ۲۰۲۰
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از دفتر بین‌المللی اتاق کشتیرانی (IMO (IMB در گزارش سالانۀ خود از خلیج گینه به عنوان منطقه پرخطر دریایی در سال ۲۰۲۰ یاد کرد و یاد‌آور شد: افزایش حوادث دزدی دریایی در خلیج گینه  در سال ۲۰۲۰ از موضوعات بحث انگیز جامعۀ دریایی بود که در کانون توجه جهانیان قرار گرفت.

در این گزارش آمده است در سطح جهان در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۵ خدمه از کشتی‌های خود ربوده شدند که ۹۵ درصد آنان در خلیج گینه بودند.

براساس این گزارش "مایکل هاولت" مدیر دفتر بین‌المللی دریایی (ICC) در این زمینه گفت: گزارش IMB روند نگران کننده‌ای را تشریح می‌کند که تنها با افزایش تبادل اطلاعات، مشارکت و هماهنگی بین کشتی‌ها، خطوط کشتیرانی و سازمان‌های مردم نهاد با همکاری IMO قابل حل است، زیرا اقدام سریعِ مقابله با دزدی دریایی به منظور برقراری امنیت در این منطقه ضروری است.

در گزارش اتاق بین‌المللی کشتیرانی آمده است ۲۳ مورد سرقت مسلحانه در تنگه سنگاپور در سال گذشتۀ میلادی از کشتی‌ها گزارش شد که ۱۲ مورد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

گزارش‌های منتشر شده از مناطق ساحلی اندونزی نیز حاکی است که در سال گذشته میلادی ۲۶ حادثه در آب‌های اندونزی رخ داده که با دخالت پلیس دریایی اندونزی برخی از آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: گزارش  چندانی از حوادث دزدی دریایی و سرقت مسلحانه کشتی‌ها در منطقه سومالی در سال ۲۰۲۰ منتشر نشده که آن هم به حضور نیرو‌های انتظامی کشور‌ها در این منطقه بر‌می‌گردد. البته این سازمان هشدار می‌دهد که دزدان دریایی سومالی ممکن است دزدی دریایی را به سمت اقیانوس هند بکشند و توصیه می‌کند که کشتی‌ها به هنگام عبور از آن مناطق با هشیاری عمل کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار