۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عملکرد منطقه آزاد اروند

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی باید در خصوص عملکرد منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در صحن علنی مجلس پاسخگو باشد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۸۵۱
طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عملکرد منطقه آزاد اروند
 
سید مجتبی محفوظی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با گذشت بیش از ۱۵ سال از تأسیس سازمان منطقه آزاد اروند در محدوده‌ای از شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر همچنان این دو منطقه در محرومیت به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: منطقه آزاد اروند با هدف توسعه مناطق آبادان و خرمشهر و جبران عقب ماندگی‌های این دو شهر بندری شکل گرفت، ولی تا به امروز شاهد اتفاق خاصی در این دو شهر نبوده‌ایم.

محفوظی از طرح سوال در خصوص منطقه آزاد اروند از وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: آقای دژپسند باید توضیح دهند که علت عدم تاثیرگذاری منطقه آزاد اروند در عمران، آبادانی و اشتغالزایی در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر چیست؟

این نماینده مجلس همچنین به انتصاب مدیران غیربومی در سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: چرا و به چه دلیل مدیران غیربومی بدون هیچ گونه هماهنگی و مشورت در این سازمان منصوب شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنان این سازمان در بلاتکلیفی به سر می‌برد که وزیر باید توضیح دهد که علت چرا تاکنون تکلیف مدیرعامل این سازمان مشخص نشده است.

محفوظی بیان کرد: زمان آن فرا رسیده تا فکر اساسی برای دو شهر آبادان و خرمشهر شود و منطقه آزاد اروند باید بتواند محرومیت و عقب ماندگی از این مناطق برطرف و وعده‌های داده شده را عملیاتی و اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار مانا، ماه گذشته اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند به اتهام فساد مالی با حکم مرجع قضایی بازداشت شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار