۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

سه سایت گردشگری دریایی در قشم ایجاد می‌شود

سه سایت گردشگری دریایی در قشم ایجاد می‌شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ایجاد سه سایت گردشگری دریایی در جزیره قشم امکان‌سنجی شد که در گام نخست موج شکن روستای تنبان برای ایجاد ظرفیت گردشگری آماده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۶

به گزارش مانا، محمد راستاد شامگاه پنج‌شنبه در پایان  بازدید از اسکله‌ها و موج‌شکن‌های جزیره قشم افزود: در نوار ساحلی کشور به ویژه در سواحل جزیره قشم ظرفیت مناسبی وجود دارد که باید از آن برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: بندرگاه‌هایی که در جزیره قشم وجود دارد، از نظر زیرساختی آمادگی توسعه و افزایش کاربری را دارد تا فعالیت‌های دریایی اعم از صیادی، تجاری و غیره با امنیت بالا در آن‌ انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری دریایی یکی از خاص‌ترین انواع گردشگری در جهان است، بیان کرد: در مجاورت روستای تنبان جزیره قشم، حوضچه‌های شیب‌دراز، کندالو و جزیره هنگام ظرفیت جذب گردشگر ایجاد کرده است.

وی افزود: تا پایان امسال چند اسکله شناور در جزیره قشم نصب می‌شود و شناورهای جدیدی نیز به ناوگان گردشگری اضافه می‌شود.

راستاد تصریح کرد: ارتقاء ظرفیت‌های گردشگری و تقویت ناوگان مسافری دریایی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

زیرساخت موجود در بنادر لافت و پهل مناسب نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: خدمات رسانی و زیرساخت‌های بنادر لافت و پهل در شان مردم نیست و متاسفانه به دلیل نداشتن مالکیت این سازمان بر بنادر نامبرده امکان تغییرات وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد شرایطی که هموطنان عزیز بتوانند در وضعیت ایمن و مناسب از ظرفیت های گردشگری دریایی و تردد بهره‌مند شوند وظیفه سازمان‌های متولی در هر منطقه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به همراه منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس، قشم و هرمز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استان هرمزگان و شهرستان قشم از اسکله‌ها، پایانه مسافربری شهید ذاکری، موج شکن‌های سراسر جزیره قشم بازدید کردند و توسعه دو موج‌شکن روستای تنبان و شهر سوزا در این سفر امکان سنجی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار