۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

پهلوگیری ۴۰۹ فروند کشتی حامل کالای خطرناک در آبراه خورموسی

پهلوگیری ۴۰۹ فروند کشتی حامل کالای خطرناک در آبراه خورموسی
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری ایمن و بی‌خطر ۴۰۹ فروند کشتی حامل کالای خطرناک در آبراه خورموسی طی ۹ ماه امسال در مجتمع بندری امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۳۵

به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری ۴۰۹ فروند کشتی حامل کالای خطرناک در آبراه خورموسی گفت: از مجموع ۹۵۳ فروند شناور ورودی، ۳۱۳ فروند به اسکله‌های صادراتی تأسیسات همجوار پتروشیمی و بندر ماهشهر تردد داشتند.

عادل دریس افزود: راهنمایی، کنترل، پهلو دهی و جداسازی این تعداد کشتی از طی راهنما‌های مجرب و نیرو‌های عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی (VTS) و خدمات یدکشی به طور شبانه‌روزی با صرف بیش از ۱۷ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.

دریس با بیان اینکه این حجم از عملیات بدون هر گونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی‌ها و ماهیت محموله‌های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی‌های تردد کننده نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی منسجم عملیاتی، بهره گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی عبور و مرور کشتی‌های تانکر و جابه‌جایی حجم بسیار بالای کالا‌های نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.

مجتمع بزرگ بندری امام خمینی با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰ پست اسکله سالیانه پذیرای بیش از یک هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالا‌های اساسی و محموله‌های خطرناک است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار