۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

کارنیوال ۱۸ کشتی مسافری خود را می‌فروشد

کارنیوال به عنوان بزرگترین شرکت مسافری دنیا و دارنده بیشترین کشتی‌های کروز با زیان دو میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ در نظر دارد ۱۸ فروند از کشتی‌های خود را بفروشد.
کد خبر: ۸۸۸۲۷
کارنیوال ۱۸ کشتی مسافری خود را می‌فروشد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "آرنولد دونالد" مدیر‌ ارشد کارنیوال با اشاره به مشکلاتی که در سال ۲۰۲۰ در اثر شیوع ویروس کرونا بر صنعت حمل‌و‌نقل مسافری کروز تحمیل شد، افزود: با توجه به میزان ضرری که در سال گذشته عاید این شرکت شد تا کنون ۱۵ کشتی به فروش رفته و در نظر داریم نسبت به فروش ۱۸ فروند کشتی کروز دیگر اقدام کنیم که این تعداد کشتی‌ها ۱۳ درصد از ظرفیت کل شرکت کارنیوال را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: در این راستا تصمیم داریم تا پایان سال میلادی جاری تعداد کشتی‌های راکد خود را به حرکت درآورده و تعداد ۱۶ کشتی که قبلاً سفارش داده شده در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تحویل بگیریم.

وی در ادامه یاد‌آور شد: در ۹ ماه از سال ۲۰۲۰ شرکت کارنیوال فعالیت‌های دریایی خود را در سراسر جهان متوقف کرد و فقط با تعداد انگشت شماری کشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که در این ارتباط زیان‌های هنگفتی نصیب این شرکت شده به گونه‌ای که ضمن زیان و خسارت دو میلیارد دلاری ۱.۵ میلیارد از بدهی‌های خود را با مشکلات زیاد از طریق انتشار اوراق سهام پرداخت کرده است.

وی افزود: در دوران کرونا و همه‌گیری جهانی آن ۱۹ میلیارد دلار از سرمایه در گردش این شرکت به حالت تعلیق در‌آمد.  

مدیر‌ ارشد کارنیوال گفت: تصمیم داریم نسبت به فعال سازی مجدد کشتی‌ها در سال ۲۰۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان مسافران اقدام کنیم.

اگرچه هنوز استقبال زیادی از سوی مشتریان مشاهده نشده، اما تصمیم داریم نسبت به فعال کردن تور‌های دریایی اقدام کنیم، ضمن اینکه باید بگویم در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲.۲ میلیارد دلار سپرده که توسط مشتریان برای رزرو  تور‌ها پرداخت شده بود، به آنان برگردانده شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار