۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

پرونده زیست محیطی پالایشگاه آبادان روی میز دادگاه

پرونده زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه بندر آبادان به دادگاه رفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۸۰۹

پرونده زیست محیطی پالایشگاه آبادان روی میز دادگاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: شکایتی علیه پالایشگاه و پتروشیمی آبادان به دلیل آلودگی محیط زیست به مرجع قضایی ارایه شد.

علی فتحی‌نیا افزود: از ابتدای سال تاکنون ادارۀ حفاظت محیط زیست آبادان به پالایشگاه و پتروشیمی آبادان به دلیل انتشار آلایندگی در هوا و  ورود پساب به رودخانه در چند نوبت اخطار داده است ولی توجهی به این اخطارها نشد.

وی افزود: بر اساس وظیفه قانونی و ذاتی محیط زیست، شکایتی علیه شرکت پالایش نفت و پتروشیمی آبادان تنظیم و تحویل مراجع قضایی آبادان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: پالایشگاه و پتروشیمی آبادان از ارائه هرگونه توضیح در خصوص آلودگی ایجاد شده از سوی آنها خودداری کرده‌اند و حتی اطلاعیه‌ای در خصوص رفع مشکل و عذرخواهی از شهروندان و ارائه توضیح در خصوص زمان پایان یافتن انتشار این آلاینده‌ها در فضای شهر ارائه نکردند.

وی بیان کرد: محیط زیست به وظیفه خود عمل کرد و پرونده ای را در دادگاه تشکیل داد.

فتحی‌نیا گفت: پساب صنعتی پالایشگاه آبادان وارد رودخانه اروند شده و نتیجه آن می‌تواند به آلوده شدن آب آشامیدنی منطقه منجر شود.

وی افزود: با وجود اخطار مکرر از سوی محیط زیست برای رفع بوی گازهای متصاعد شونده از پالایشگاه آبادان هیچگونه همکاری با این اداره برای استاندارد سازی میزان گازهای متصاعد شده در هوا صورت نگرفته است.

پیش‌تر یک واحد بازیافت گوگرد(SRP) پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان یکی از عوامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می‌شد، در آبان ۱۳۹۳ به دستور دادستان آبادان تعطیل شد که با برطرف کردن مشکل زیست‌محیطی در فروردین ۱۳۹۴ مجدد وارد مدار عملیات شد.

شهر آبادان در هفته‌های اخیر به دلیل شرایط خاص جوی و غلظت آلاینده‌ها‌، در ردیف شهرهای آلوده خوزستان قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار