۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

سال ۲۰۲۱، دوران رونق بنادر جهان

همزمان با آغاز سال جدید، بنادر و ترمینال‌های بندری با پُشت سر گذاشتن چالش‌هایی که طی ۱۲ ماه گذشته با آن روبه‌رو بودند، از دید تحلیلگران دوران جدید توأم با رونق را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۸۰۱

سال ۲۰۲۱، دوران رونق بنادر جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گزارش منتشر شده از سوی انجمن حمل و نقل تجاری اقیانوس آرام (PMSA) ذی‌نفعان بندری و ترمینال‌ها خود را برای بهبود زنجیرۀ تامین که از تاثیرات منفی همه‌گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ مشکلات، چالش‌ها و رنج‌های بیشتری را تحمل کردند، آماده می‌کنند، زیرا با توزیع واکسن‌های جدید ضد کرونا در سراسر جهان امیدوارتر به فعالیت‌های خود خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش از دید بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران دریایی دوران بد بیماری همه‌گیر کرونا به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود به همین جهت به نظر می‌رسد در سال جدید شاهد عرضه و تقاضای بسیارمناسبی در بخش بنادر و ترمینال‌ها باشیم.

البته از دید تحلیلگران شرایط در حالی به نفع ذی‌نفعان خواهد بود که مشارکت و همکاری  یکپارچه سرلوحه فعالیت‌ها باشد.

 "لارس جنسن" مدیر‌عامل شرکت مشاوره SeaIntelligence با اشاره به اینکه جهان شاهد رونق صنعت بندری و ترمینال‌ها در سال ۲۰۲۱ خواهد بود از بالا بودن کرایۀ حمل بار انتقاد کرده و افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا کرایۀ حمل بار روند صعودی داشت. به ویژه که از آسیا به اروپا به  بالاترین رکورد خود رسید که لازم است به منظور بهبود فعالیت‌ها نرخ کرایه حمل بار کنترل شود چراکه در برخی از مناطق جهان به بالاترین سطح خود رسیده است و باید برای ثبات آن چاره‌اندیشی شود.

 گزارش انجمن حمل و نقل تجاری اقیانوس آرام حاکی است در سال جدید بنادر چین با غلبه بر بیماری کووید ۱۹ و همچنین تولید واکسن شاهد روز‌های شلوغ‌تری باشد. جالب توجه آنکه از هشت بندر معروف این کشور در سال ۲۰۲۰ فقط دو بندر آن هم در ۱۰ ماهه اول سال گذشته شاهد اُفت تولید بود و در بقیۀ موارد بنادر به مرور به رشد نسبی خود دست یافتند. بدین ترتیب بنادر چین  که در اوایل سال ۲۰۲۰ آسیب بیشتری دیدند با غلبه بر مشکلات توانستند خود را بازیابی کرده و به تقاضا‌های جهانی پاسخ دهند.

در پایان این گزارش آمده است بنادر قطر نیز پس از سه سال تجربه که اخیراً توانست از زیر بار تحریم‌ها بیرون آید، انتظار می‌رود که در سال جدید از رونق و شکوفایی برخوردار باشند، زیرا می‌تواند به راحتی با دسترسی به بنادر کشور‌های همسایه توانمندی  خود را بار دیگر بیازماید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار