۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

لزوم ایجاد ظرفیت‌های جدید در سواحل آبادان و خرمشهر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نوار ساحلی آبادان و خرمشهر در خاورمیانه بی‌نظیر است از این رو باید ظرفیت‌های جدیدی در سواحل این منطقه ایجاد شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۷۹۸
لزوم ایجاد ظرفیت‌های جدید در سواحل آبادان و خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، شهریار حیدری در بازدید از ساحل اروندرود افزود: استفاده از این ظرفیت‌های طبیعی یک ضرورت ملی است، ولی برخی ملاحظات نظامی و امنیتی امکان بهره مندی مردم منطقه از این ظرفیت‌ها را تا حدودی محدود کرده است.

وی با بیان اینکه از این ظرفیت‌ها پس از پایان جنگ تحمیلی برای توسعه این مناطق استفاده نشد، افزود: ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و تجارت در منطقه وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نگاه ملی به مناطق آبادان و خرمشهر امیدواریم ظرفیت‌های جدیدی در سواحل آبادان و خرمشهر ایجاد شود تا مردم منطقه از آن بهره‌مند شوند.

حیدری بیان کرد: آبادان و خرمشهر به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و همجواری با کشور عراق ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند، ولی برخی از ملاحظات نظامی، امنیتی و همچنین توجه نکردن به این ظرفیت‌ها امکان استفاده مردم منطقه از این ظرفیت‌ها را محدود کرده است.

وی افزود: ظرفیت‌های سواحل آبادان و خرمشهر در نشست‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا موانع توسعه و استفاده بیشتر مردم از ظرفیت‌های مرزی به ویژه در زمینه گردشگری برطرف شود.

حیدری اظهار داشت: آزادسازی ساحل در آبادان و خرمشهر با هدف استفاده در بخش گردشگری و ظرفیت‌های رودخانه‌های اروند و کارون عزم ملی را می‌طلبد و در این راستا نیاز است محدودیت‌های نظامی مورد بررسی مجدد قرار گیرند.

سیدمحمد مولوی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هدف از  بازدید برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از آبادان و خرمشهر را بررسی وضعیت مرزی آبی وخاکی ایران و عراق و بررسی حذف دژ مرزی در این منطقه عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار