۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

سهولت تردد کشتی‌های پهن پیکر در خور موسی

سهولت تردد کشتی‌های پهن پیکر در خور موسی
دریس گفت: به دنبال آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ لایروبی آبراه خور موسی تردد شناور‌های پهن پیکر با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۷۹۳

به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ لایروبی آبراه خور موسی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی، تردد شناور‌های پهن پیکر با آبخور بالای ۱۰ متر با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

عادل دریس با اشاره به آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی آبراه خورموسی افزود: با انجام ۵/۳ میلیون متر مکعب لایروبی در مسیر ۲۶ کیلومتری این آبراه که همراه با عملیات هیدروگرافی مولتی‌بیم (آب‌نگاری چند پرتویی) است، عمق این کانال از ۹ به ۵/۱۳ متر نسبت به تراز CD (عمق مرجع) افزایش خواهد یافت.

دریس در خصوص مزایای حاصل از انجام لایروبی در این آبراه که مجتمع بندری امام خمینی را به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی متصل می‌کند، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه بزرگ، عمق لازم در رسوبات سخت و نرم کانال خورموسی به ۵/۱۳ متر و عرض مسیر نیز به ۳۰۰ متر می‌رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی کاهش مدت زمان تردد عملیات دریایی و افزایش توان برنامه‌ریزی را از دیگر مزیت‌هایی عنوان کرد که پس از انجام لایروبی این کانال به دست خواهد آمد و بیان داشت: پس از اتمام لایروبی مسیر کانال دسترسی آبراه خورموسی، علاوه تعمیق آن، مدت زمان انتظار کشتی‌ها و در نتیجه ضریب اشغال اسکله‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی  پذیرای تعداد شناور‌های بیشتری خواهد بود.

عملیات لایروبی کانال دسترسی خورموسی در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۰ دی ماه امسال با اتکا بر توان و تخصص داخلی آغاز شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار